Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF2142013333BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
-Öğretmen adaylarına ilköğretim Beden Eğitimi Programını tanıtmak, -Beden Eğitimi programının uygulamasına yönelik temel strateji ve yöntem bilgisi kazandırmak, -1-5 düzeyinde öğretebilecekleri oyunları ve öğretme yöntemlerini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Erdal ARI
Öğrenme Çıktıları
1İlköğretim Beden Eğitimi Programını içeriğiyle birlikte yakından tanıyabilecek,
2Beden Eğitimi ve oyun öğretimi ile ilgili yöntem bilgisi edinebilecek,
3Öğretebileceği eğitsel ve müzikli oyunları uygulama becerisi geliştirebilecek,
4Oyun öğretirken dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Oyunun tanımı ve genel özellikleri, -Oyun öğretimi, -Eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, -İlköğretim Beden Eğitimi dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme) , -İlköğretim birinci kademe Beden Eğitimi Dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama),
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi.
2 Oyunun tanımı, yapısal özellikleri.
3Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri)
4 Eğitimde oyunun kullanılması.
5 Eğitsel oyunların sınıflandırılması.
6Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi.
7Oyunun planlanması ve oyun seçimi.
8Arasınav.
9Oyunun yönetimi ve liderlik.
10Oyunun öğretimi.
11Oyunun çeşitlendirilmesi.
12Oyunda disiplin,ödül ve ceza.
13Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar.
14 Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar)
15Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar)
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Kale, R. 2007; İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınevi, Ankara. -Güneş, A. 2003; Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. -Aracı, H. 2001; Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13333443333
ÖÇ24444344344
ÖÇ34343434444
ÖÇ44433333453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00