Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF2102013333 | FEN VE TEK. LAB. UYGULAMALARI II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fen bilgisi laboratuarında kullanılan araç ve materyaller hakkında bilgi vermek, bu araçları kullanarak deneyler yapmak, ilköğretim okullarında yapılabilecek orijinal deneyler tasarlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. öğretim programındaki konuları farklı laboratuar yaklaşımları kullanarak anlatabilecek | 2 | 2. çeşitli konularla ilgili orijinal deneyler tasarlayabilecek | 3 | 3. laboratuar yöntemini bir öğretim yöntemi olarak derslerde kullanabilecek | 4 | 4. fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik etkinlikler yapabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı: Laboratuarla öğretimin tarihçesi, laboratuar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri, bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları. deney tasarlama ve geliştirme, fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler: embriyo, zigot, yumurta, hücre, insan ve gelişim, organlar, yaşam sistemleri, endokrin, sindirim ve sinir sistemi, kalıtım ve hücre bölünmesi, elektrik enerjisi, ohm kanunu, direnç, iletken ve iletken olmayan maddeler, elektrik akımı, elektrik yükü, elektrik enerjisi ve çeşitleri, elektrikli araçlar, güç, ışık ve ses. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yapılandırmacı öğrenme teorisi, laboratuarın önemi | | | 2 | Laboratuar yaklaşımları | | | 3 | Embriyo, zigot, yumurta ve hücre ile ilgili etkinlikler | | | 4 | İnsan ve gelişimm ile ilgili etkinlikler | | | 5 | Organ ve yaşam sistemleri ile ilgili etkinlikler | | | 6 | Endokrin, sindirim ve sinir sistemi ile ilgili etkinlikler | | | 7 | Kalıtım ve hücre bölünmesi ile ilgili etkinlikler | | | 8 | Elektrik enerjisi ile ilgili etkinlikler | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Ohm Kanunu, Dirençle ilgili etkinlikler | | | 11 | İletken olan ve olmayan maddelerle ilgili etkinlikler | | | 12 | Elektrik akımı ve elektrik yükü ile ilgili etkinlikler | | | 13 | Elektrik enerjisi ve çeşitleri ile ilgili etkinlikler | | | 14 | Elektrikli araçlar ve güçle ilgili etkinlikler | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB (2007), İlköğretim 6-7-8 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, MEB, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Deney | 12 | 2 | 24 |
Gösterme | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|