Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF2082013333SANAT EĞİTİMİZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Serkan İLDEN
Öğrenme Çıktıları
1Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
2Okulöncesi eğitim programlarında sanat ve resim etkinliklerinin konumunu analiz edebilecektir.
3Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarını tanıyarak bu resimleri bir dil ve tanı tekniği olarak analiz edebilecektir
4Suluboya ve pastel boya tekniğini uygulayabilecektir.
5Kâğıt katlama (origami) tekniğini uygulayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanat ve sanat yapıtı hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilmek için sanatsal yaratıyı ortaya koyabilecek düşünsel ve uygulamaya yönelik faaliyetler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar Sanat *Yaratıcılık *Estetik *Sanat eğitimi
2Sanat eğitiminin eğitim dizgesi içindeki yeri ve önemi *Sanat eğitiminin gerekliliği *Sanat eğitiminin amaç ve işlevleri
3Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat tarihi *Sanat eleştirisi *Estetik
4Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat eğitimi disiplinlerinin sanat uygulamaları ile bütünleştirilmesi.
5Sanat eğitiminin ilköğretimdeki yeri ve görsel sanatlar dersi
6Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
7ARA SINAV
8Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
9Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Karalama dönemi *Şema öncesi dönem
10Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Şematik dönem *Gerçekçilik dönemi *Görünürde doğalcılık dönemi
11Resimleriyle çocuğu tanıma yolları
12Resimleriyle çocukları tanıma yolları
13Müze Eğitimi
14Müze eğitiminin görsel sanatlar desinde kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
K.ARPUT, Sanat Eğitim Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2004
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13233342332
ÖÇ22324343334
ÖÇ34324243334
ÖÇ43433533434
ÖÇ53444443535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00