Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF2712013333ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklamak, öğretimde plan yapmak, öğretimde etkili strateji, yöntem ve teknikleri tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretimsel planlamayı etkileyen başlıca değişkenleri belirleme
2Öğretme ve öğrenme ile ilgili pedagojik içerik bilgisi, öğretme stratejileri ve öğretmenin karar vermesi bakımından öğretmeyi öğrenme sürecini tanımlama
3Öğrenme yeteneğindeki farklılığa uymak için farklı öğretme stratejilerinin nasıl kullanılabildiğini tanımlama
4Öğretimi planlama ve planlamanın öğretime etkileri üzerine araştırmayı tanımlama
5Yapılandırmacılığa dayanan öğrenme etkinliklerini geliştirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Araştırma ve Öğretim .İyi Öğretimi Tanımlama. Öğretimde Araştırma: Bir Tarihsel Perspektif. Öğretmede ve Öğrenmede Çağdaş Görüşler Öğretmek için Öğrenme.Öğrenci Çeşitliliği.Öğrenme Biçimleri.Riskli Öğrenciler: Yoksul Çocuklara Öğretim.Öğretmen Planlaması: Araştırma ve Gerçekli.Planlama: İşlevsel Bir Çözümlemek.Öğretimi Planlamada Değişkenler .Çizgisel-Doğrusal Rasyonel Model: Aşamaları Planlama Modeli..Amaçlar: Öğretimi Planlamada Başlama Noktaları.Amaç Türleri, Üç Bilgi Alanı.Uzun-Süreli PlanlamaÜnite Planlama.Dersi Planlama.Öğrenme ve Öğretme: Genel Bir Öğretimsel Mode.Olumlu Bir Öğrenme Çevresi Yaratmakl. .Genel Bir Öğretimsel Model .Etkili Öğretmenlerin Özellikleri.Derse Etkili Başlama.Dersi Geliştirme .Dersi Etkili Olarak Bitirme.Öğrenmede Öğrenci Katılım.Öğrenci-Merkezli Öğretim: Öğretimde Yapılandırmacı Yaklaşımı .Kavramları Öğrenme ve Öğretme .Sosyal Etkileşimden Yaralanma.İşbirliğine Dayalı Öğrenme .Tartışmalar.Doğrudan Öğretim: Öğretmen-Merkezli Stratejiler.Becerileri Öğretme.Yüksek Düzeyde Düşünmeyi Öğretme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Araştırma ve Öğretim, İyi Öğretimi Tanımlama, Öğretimde Araştırma: Bir Tarihsel Perspektif
2Öğretmede ve Öğrenmede Çağdaş Görüşler, Öğretmek için Öğrenme
3Öğrenci Çeşitliliği, Öğrenme Biçimleri, Riskli Öğrenciler: Yoksul Çocuklara Öğretim
4Öğretmen Planlaması: Araştırma ve Gerçeklik, Planlama: İşlevsel Bir Çözümleme, Öğretimi Planlamada Değişkenler
5Çizgisel-Doğrusal Rasyonel Model: Aşamaları Planlama Modeli, Amaçlar: Öğretimi Planlamada Başlama Noktaları, Amaç Türleri, Üç Bilgi Alanı
6Uzun-Süreli Planlama, Ünite Planlama, Dersi Planlama
7Öğrenme ve Öğretme: Genel Bir Öğretimsel Model, Olumlu Bir Öğrenme Çevresi Yaratmak
8Genel Bir Öğretimsel Model, Etkili Öğretmenlerin Özellikleri, Derse Etkili Başlama, Dersi Geliştirme, Dersi Etkili Olarak Bitirme
9Ara Sınav
10Genel Bir Öğretimsel Model, Etkili Öğretmenlerin Özellikleri, Derse Etkili Başlama, Dersi Geliştirme, Dersi Etkili Olarak Bitirme
11Öğrenmede Öğrenci Katılımı
12öğrenci-Merkezli Öğretim: Öğretimde Yapılandırmacı Yaklaşım
13Kavramları Öğrenme ve Öğretme
14Sosyal Etkileşimden Yaralanma, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Tartışmalar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11414
Derse Katılım14342
Tartışma236
Beyin Fırtınası236
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma2510
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444444444
ÖÇ24444444444
ÖÇ34444444444
ÖÇ44444444444
ÖÇ54444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00