Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF2092013333 | FEN VE TEK. LAB. UYGULAMALARI I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fiziksel olayları gözlem ve deney yaparak sınamak,öğrencilerin mesleki yaşamlarında kullanacakları temel deneysel bilgi, teknik ve becerileri geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci bu dersin sonucunda, etkinlik yaparken zamanını kullanmayı, gözlemlerini dikkatli yapmayı, sınıflandırma yapmayı, çıkarımda bulunmayı, kavramları doğru kullanabilmeyi öğrenir; ölçme ve not tutma becerisi, matematiksel ilişkiler kurma becerisi ve deney yapma becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen ve Teknoloji öğretiminde Laboratuvarın önemi ve amacı, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuvar çalışmaları, Laboratuvarda güvenlik. Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri. İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Laboratuvar güvenlik kuralları | | | 2 | Laboratuvar malzemelerinin tanıtımı | | | 3 | mikroskop kullanımı | | | 4 | Kesit alma çeşitleri | | | 5 | Bitkilerde stoma ve tüyler | | | 6 | Bitkilerde nişasta ve kristallerin incelenmesi | | | 7 | Su kültürlerinde Paramecium ve tek hücreli canlıların gözlenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Pratik yöntemle DNA izolasyonu | | | 10 | Ozmos ve Difüzyon | | | 11 | Mayalar ve Küf mantarları | | | 12 | Mitoz bölünme evrelerinin incelenmesi | | | 13 | Besinlerde karbohidratların aranması ve tanımlanması | | | 14 | Bakteri kültür ortamı hazırlanması ve üretimi | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bağcı-Kılıç, G. (2006), İlköğretim bilim öğretimi. Morpa: İstanbul Çepni, S. (ed). (2007), Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları I . Trabzon. Çepni, S. (ed). (2007), Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları II . Trabzon. Ergin, Ö., Şahin-Pekmez, E. and Öngel-Erdal, S. (2005), ‘Deney yoluyla fen öğretimi’. İzmir |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Deney | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|