Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF2072013333BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR KÜLTÜRÜZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere beden eğitimi ve spor ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi bazı spor dalları hakkında temel bilgi ve oyun kurallarının anlatımı, yapılarak öğrencilerin temel bir spor kültürüne sahip olmalarını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Özgür DİNÇER
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders öğrencilerin temel bir spor kültürüne sahip olmaları
2Spor ile ilgili temel bilgilere sahip olama
3Beden eğitimi ve sporun amacını kavrayabilme
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beden Eğitimi ve Sporun Tanımı; Beden Eğitiminin Genel Amaçları; Hareketsiz Bir Yaşamın Sakıncaları; Sporda Mükemmellik; Spor Branşlarının Sınıflandırılması; Düzen Alıştırmaları; Sporun Önemi ve Toplumsal İşlevleri; Sporun Temel Nitelikleri; Sporda Şiddet; Farklı Spor Branşlarının Tanıtımı, Kuralları ve Uygulanması; Olimpiyatlar; Kültür Nedir?; Kültür Süreçleri Nelerdir?; Kültürün Sınıflandırılması; Spor ve Kültür; Sağlık ve İlk Yardım; Spor Psikolojisi; Yaşam Boyu Spor.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve sporun tanımı - Beden eğitiminin genel amaçları - Hareketsiz bir yaşamın sakıncaları
2Sporda Mükemmellik - Spor branşlarının sınıflandırılması
3Düzen Alıştırmaları
4Sporun Önemi ve Toplumsal İşlevleri - Sporun Temel Nitelikleri
5Atletizm Branşının içeriği ve oyun kuralları
6Voleybol, oyun kuralları
7Kültür Nedir? Kültür Süreçleri Nelerdir? Kültür Sınıflandırılması Nedir? Spor ve Kültür
8vize
9Basketbol , oyun kuralları
10Jimnastik Branşının oyun kuralları ve içeriği
11Spor ve Şiddet - Futbol oyun kuralları
12Olimpiyatlar - Spor Psikolojisi
13Sağlık ve İlk Yardım
14Yaşam boyu spor
15fiziksel uygynluk
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Sevim, Y. (2002) Antrenman Bilgisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Karaküçük, s. (1999). Rekreasyon. Ankara: Bağırgan Yayınevi. • Aracı, H. (1998). Okullarda Beden Eğitimi. Ankara: Yardımcı Ofset. • Şahin, M. (1998). “Spor Ahlakı ve Sorunları”, Evrensel Basım Yayın, İstanbul. • Geçtan, E. (2000 ), “ İnsan Olmak”, Remzi Kitapevi, 21. Basım, İstanbul. • Alpman, C. (1972), Eğitimin bütünlüğü içinde Beden Eğitimi ve çağlar boyunca Gelişimi.GSB Yayını.AÜSBF Yayını.s.1-59. • Culture, Sport, Society, Cilt 4., No. 3 (Güz 2001), sf. 1-26. • Zorba, E., (2006), “Yaşam Boyu Spor” , Nobel Yayınevi, Ankara. • Doğan O., (2005), “Spor Psikolojisi” , Nobel Yayınevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri0
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav31545
Final Sınavı31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00