Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF1422013333 | TÜRKÇE-II(SÖZLÜ ANLATIM) | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Duygu, düşünce ve hayalleri belli bir plan dahilinde sözlü olarak ifade edebilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sözlü anlatım ile ilgili temel konuları kavrayabilme. | 2 | Sözlü anlatım ile ilgili yapılmış araştırmaları tarama ve onlardan faydalanabilme. | 3 | Bir konuşmanın dil ve anlatım yanlışlarını düzeltebilme | 4 | Türkçeyi sözlü olarak etkili biçimde kullanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçeyi sözlü olarak etkili biçimde kullanma çalışmaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. | | | 2 | Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma) | | | 3 | İyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb. ) | | | 4 | Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları | | | 5 | Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları | | | 6 | Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama) | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Konuşma türleri: yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme | | | 9 | Konuşma türleri: Biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. ) | | | 10 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları | | | 11 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları | | | 12 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları | | | 13 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | | | 14 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktaş, Ş. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|