|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF1042013333 | GENEL KİMYA | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı bu tür İlköğretim Fen ve Teknoloji programında 'konu olarak kimya ile ilgili öğretim sırasında ilköğretim öğrencileri yardımcı olabilir öğretmen adaylarının temel kimya bilgilerini sunmaktır. Bu ders aynı zamanda günlük hayatta ve kimya arasındaki ilişkiyi vurgulayarak bilimsel düşünme becerisi kazandırmak katkıda bulunacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.Cengiz ÖZYÜREK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kimyanın temel kavramlarını anlama düzeylerini geliştireceklerdir. | 2 | Dersin içeriğindeki konularla ilgili açıklamalar yapabilecek ve problemler çözebileceklerdir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | kimya ve Madde için • Giriş: Madde Özellikleri, Halleri, Matters Devlet • İnorganik Bileşiklerin Adlandırılması • Atomun Yapısı, Elemanları ve Periyodik Tablo elektronik yapısı. • Kimyasal Bağlar: İyonik, Kovalent Bağ, Metalik Bond • Mol Kavramı: Atom ve molekül ağırlığı, ampirik ve moleküler Formül • Kimyasal Eşitlikler ve İlgili Hesaplamalar • Gazlar: Kinetik Teori, Gaz Yasaları, İdeal Gaz Kanunları, Dalton Kısmi Basınçlar, Efüzyon ve Difüzyon Hukuku. • Sıvı ve Katı • Çözümler: Çözümleri Doğa, Çözme, Çözümleri Konsantrasyon, Çözümleri Buhar basıncı, Çözümleri Kaynama ve Donma Noktası, Elektrolit Osmosis, çözümü. • Kimyasal Kinetik ve Kimyasal Denge: Tepkime Hızları, Tepkime Mekanizmaları, Denge Sabiti. • Asitler ve Bazlar, İyonik Denge, pH ve pOH. • Yükseltgenme-İndirgenme Reaksiyonları • Karbon Kimya • Biyokimya
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kimyaya Giriş ve Madde: Madde Özellikleri, Halleri, Sınıflandırılması | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 2 | Bileşiklerin Adlandırılması | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 3 | Atomun Yapısı, Elementlerin Elektronik Yapıları ve Periyodik Cetvel | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 4 | Kimyasal Bağlar: İyonik, Kovalent ve Metalik Bağ | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 5 | Mol Kavramı: Atom Ağırlığı, Basit ve Molekül Formülleri | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 6 | Kimyasal Eşitlikler ve İlgili Hesaplamalar | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Gazlar: Kinetik Teori, Gaz Yasaları, İdeal Gazlar, Kısmi Basınçlar, Efüzyon ve Difüzyon | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 9 | Sıvılar ve Katılar | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 10 | Çözeltiler: Çözeltilerin Özellikleri, Çözünme, Çözelti Derişimleri, Çözeltilerin Buhar Basınçları, Çözeltilerin Kaynama ve Donma Noktaları, Osmoz, Elektrolit Çözeltiler. | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 11 | Kimyasal Kinetik ve Denge: Tepkime Hızları, Tepkime Mekanizmaları, Denge Sabiti. | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 12 | Asitler ve Bazlar, Asit ve Bazların İyonlaşmaları, pH ve pOH kavramları. Yükseltgenme-İndirgenme Reaksiyonları | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 13 | Karbon Kimyası , Biyokimya, | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 14 | Genel Değerlendirme | Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması. | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | [1] Atkins, P., Jones, L. (1998). Temel kimya. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Yılmaz, H., (Üçüncü Baskıdan çeviri). Ankara: Bilim yayıncılık
[2] Chang, Raymond; Çev.Ed: Soydan, Bahattin; Aroğuz, Ayşe Zehra; ?Fen ve Mühendislik Bölümleri için Kimya?,Beta Basım Yayım, İstanbul, 2000.
[3] Erdik, Ender; Sarıkaya, Yüksel; ?Temel Üniversite Kimyası?, Gazi Kitabevi, Ankara, 2002.
[4] Mortimer, C.E.(1993). Modern üniversite kimyası. Cilt 1-2. Çeviri Editörü: Altınata , T., (Üçüncü Baskıdan Çeviri). İstanbul: Çağlayan Basımevi
[5] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G. (2005). Genel kimya. Cilt 1 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık
[6] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G.(2005). Genel kimya. Cilt 2 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 9 | 5 | 45 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|