Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF1042013333GENEL KİMYAZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bu tür İlköğretim Fen ve Teknoloji programında 'konu olarak kimya ile ilgili öğretim sırasında ilköğretim öğrencileri yardımcı olabilir öğretmen adaylarının temel kimya bilgilerini sunmaktır. Bu ders aynı zamanda günlük hayatta ve kimya arasındaki ilişkiyi vurgulayarak bilimsel düşünme becerisi kazandırmak katkıda bulunacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Kimyanın temel kavramlarını anlama düzeylerini geliştireceklerdir.
2Dersin içeriğindeki konularla ilgili açıklamalar yapabilecek ve problemler çözebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
kimya ve Madde için • Giriş: Madde Özellikleri, Halleri, Matters Devlet • İnorganik Bileşiklerin Adlandırılması • Atomun Yapısı, Elemanları ve Periyodik Tablo elektronik yapısı. • Kimyasal Bağlar: İyonik, Kovalent Bağ, Metalik Bond • Mol Kavramı: Atom ve molekül ağırlığı, ampirik ve moleküler Formül • Kimyasal Eşitlikler ve İlgili Hesaplamalar • Gazlar: Kinetik Teori, Gaz Yasaları, İdeal Gaz Kanunları, Dalton Kısmi Basınçlar, Efüzyon ve Difüzyon Hukuku. • Sıvı ve Katı • Çözümler: Çözümleri Doğa, Çözme, Çözümleri Konsantrasyon, Çözümleri Buhar basıncı, Çözümleri Kaynama ve Donma Noktası, Elektrolit Osmosis, çözümü. • Kimyasal Kinetik ve Kimyasal Denge: Tepkime Hızları, Tepkime Mekanizmaları, Denge Sabiti. • Asitler ve Bazlar, İyonik Denge, pH ve pOH. • Yükseltgenme-İndirgenme Reaksiyonları • Karbon Kimya • Biyokimya
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimyaya Giriş ve Madde: Madde Özellikleri, Halleri, SınıflandırılmasıSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
2Bileşiklerin AdlandırılmasıSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
3Atomun Yapısı, Elementlerin Elektronik Yapıları ve Periyodik CetvelSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
4Kimyasal Bağlar: İyonik, Kovalent ve Metalik BağSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
5Mol Kavramı: Atom Ağırlığı, Basit ve Molekül Formülleri Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
6Kimyasal Eşitlikler ve İlgili HesaplamalarSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
7Ara sınav
8Gazlar: Kinetik Teori, Gaz Yasaları, İdeal Gazlar, Kısmi Basınçlar, Efüzyon ve DifüzyonSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
9Sıvılar ve KatılarSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
10Çözeltiler: Çözeltilerin Özellikleri, Çözünme, Çözelti Derişimleri, Çözeltilerin Buhar Basınçları, Çözeltilerin Kaynama ve Donma Noktaları, Osmoz, Elektrolit Çözeltiler.Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
11Kimyasal Kinetik ve Denge: Tepkime Hızları, Tepkime Mekanizmaları, Denge Sabiti.Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
12Asitler ve Bazlar, Asit ve Bazların İyonlaşmaları, pH ve pOH kavramları. Yükseltgenme-İndirgenme ReaksiyonlarıSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
13Karbon Kimyası , Biyokimya,Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
14Genel DeğerlendirmeSunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması.
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Atkins, P., Jones, L. (1998). Temel kimya. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Yılmaz, H., (Üçüncü Baskıdan çeviri). Ankara: Bilim yayıncılık [2] Chang, Raymond; Çev.Ed: Soydan, Bahattin; Aroğuz, Ayşe Zehra; ?Fen ve Mühendislik Bölümleri için Kimya?,Beta Basım Yayım, İstanbul, 2000. [3] Erdik, Ender; Sarıkaya, Yüksel; ?Temel Üniversite Kimyası?, Gazi Kitabevi, Ankara, 2002. [4] Mortimer, C.E.(1993). Modern üniversite kimyası. Cilt 1-2. Çeviri Editörü: Altınata , T., (Üçüncü Baskıdan Çeviri). İstanbul: Çağlayan Basımevi [5] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G. (2005). Genel kimya. Cilt 1 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık [6] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G.(2005). Genel kimya. Cilt 2 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım9545
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25454445545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00