Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF1712013333EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Meslek kavramını açıklar
2Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar
3Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
4Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar
5Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar
6Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
7Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimin temel kavramlarıAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
2Eğitimin amaç ve işlevleri Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
3Eğitimin tarihsel temelleriAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
4Eğitimin felsefi temelleriAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
5Eğitimin psikolojik temelleriAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
6Eğitimin psikolojik temelleri Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
7Eğitim açısından toplumsal değişme ve yenileşmeAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
8Vize
9Eğitimin politik temelleriAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
10Eğitimin ekonomik temelleriAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
11Eğitimin hukuksal temelleri Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
12Türk eğitim sistemi, yapısı ve işleyişiAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
13Eğitim bilimlerinde yöntemAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
14Eğitim bilimlerinde yeni yönelimlerAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
15Bir meslek olarak öğretmenlikAnlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitim Bilimine Giriş. Ed. Kaya, Zeki ve Demirel, Özcan. Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15455555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
ÖÇ64455555555
ÖÇ74455555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00