Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF1052013333UYGARLIK TARİHİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarih öncesi kültürlerin özellikleri ve tarihi devirlerdeki medeniyetlerin ürettiği ürünler, bilimsel ve teknolojik yenilikleri öğretme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN
Öğrenme Çıktıları
1Uygarlığın özelliklerini ve uygarlığın oluşturan unsurları anlayabilme
2Orta Asya, Çin, Hint ve İran Uygarlıkları ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme
3Sümer uygarlığının önemini kavrayabilme
4Mısır Uygarlığı hakkında genel bilgi sahibi olabilme ve bilimsel gelişmelerin önemini anlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eskiçağ ile ilgili ana kaynaklar. Tarih biliminin tanımı, Tarihe Yardım Eden Bilimler. Eskiçağ Döneminin Genel Özellikleri. Tarihte Çağ Kavramı.--
2Asya kültür ve uygarlıkları; Çin, Hint, Orta Asya ve İran kültür ve uygarlıklarının özellikleri--
3Eski Mezopotamya Uygarlığı. Sümerler, Akadlar, Babillerin siyasi tarihleri.--
4Asurlular, Hurriler, Amurruların siyasi tarihleri. Mezopotamya Uygarlıkları; Ekonomi, ve sanat.--
5Mezopotamya Uygarlıkları; Din ve inanış, Hukuk, mimari ve bilim.--
6Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı; Siyasi tarih, kültür ve siyası yapı.--
7Eski Mısır Uygarlığı; Din ve inanış, mumya yapımı, mimarı eserler, bilim--
8Filistin Uygarlığı; Kenanlar, Fenikeliler, Filistler ve İbraniler.--
9VİZE SINAVI--
10Anadolu’nun Tarih Öncesi Devirleri Hitit Siyasi ve Kültür Verileri. Devletin kuruluş-büyüme-çökme süreci. Anadolu’ya kazandırdıkları.--
11Geç Hitit Şehir Devletleri ve Urartu Uygarlığı.--
12Frigler, Lidyalılar, İyonlar. Siyasi ve Kültür Tarihi--
13Eskiçağ Ege Havzası, Jeopolitik Durumu- Girit Uygarlığı. --
14Eskiçağ Yunan Uygarlığı. Akalar- Dorlar-Ege Göçleri. Yunan Uygarlığı ve Sonraki Döneme Etkileri.--
15Roma’nın Kuruluşu-Gelişimi. Hristiyanlığın resmen kabulünden önceki Dönem.--
16FİNAL SINAVI--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldırım, R, Eskiçağ Tarihi ve Uygarlığı, İzmir, 2011. Özçelik, N, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, İstanbul, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav17070
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13333333333
ÖÇ23333333333
ÖÇ33333333333
ÖÇ43333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00