Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF1012013333TEMEL MATEMATİK IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik tanımı, doğası ve yapısı hakkında bilgi sahibi olur. Kümeler ve kümelerle ilgili işlemler yapabilme, doğal sayıları ve dört işlemi yapabilme, sayma sayıları hakkında bilgilenme, tam sayıların yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma, kesir kavramı ve rasyonel sayı kavramını öğrenme ve bunlara ait işlemleri yapabilme, rasyonel sayılarla ilgili dört işlemi anlar ve işlemler yapabilir. Reel sayı kavramını kavrar ve reel sayılarla ilgili işlemleri yapar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
YRD.DOÇ. DR. Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Matematiğin tanımı, doğası ve yapısı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2Kümeler ve kümelerle ilgili özellikleri ve işlemleri yapabileceklerdir.
3Doğal sayılar, sayma sayıları ve tamsayıların yapısını tanıma ve dört işlem ile özellikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4Kesir kavramı ve rasyonel sayı kavramlarını öğrenme ve bunlara ait işlemleri yapabileceklerdir.
5Rasyonel sayılarla ilgili dört işlemi anlama ve dört işlemle ilgili işlemleri yapabileceklerdir.
6Temel sayma sistemleri ve sayı tabanları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
7Saat ve modüler aritmetiği öğrenecekler ve bunlarla ilgili işlemleri yapabileceklerdir.
8Ondalık sayılarla ilgili işlemleri yapabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1Matematiğin doğası, problem çözmede matematiksel örüntülerin keşfi, problem çözme süreci 2 Kümeler ve küme çeşitleri 3 Kümelerde kesişim işlemi ve kesişim işleminin özellikleri 4 Kümelerde birleşim işlemi ve birleşim işleminin özellikleri 5 De Morgan kuralı. Küme problemleri 6 Temel sayma sistemleri 7 Pozitif sayılarda toplama, çıkarma , çarpma ve bölme 8 Tamsayıların yapısı ve özellikleri 9 Tamsayılarda toplama, çıkarma , çarpma ve bölme 10 Bölünebilirlik , asal ve bölünebilir sayılar 11 En büyük ortak bölen ve en küçük ortak çarpan 12 Saat ve modüler aritmetik 13 Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarda toplama ve çıkarma 14 Rasyonel sayılarda çarpma ,bölme,üs alma ve ondalık açılımları,reel sayılar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematiğin doğası, problem çözmede matematiksel örüntülerin keşfi, problem çözme süreci
2Kümeler ve küme çeşitleri
3Kümelerde kesişim işlemi ve kesişim işleminin özellikleri
4Kümelerde birleşim işlemi ve birleşim işleminin özellikleri
5De Morgan kuralı. Küme problemleri
6Temel sayma sistemleri
7Pozitif sayılarda toplama, çıkarma , çarpma ve bölme
8Tamsayıların yapısı ve özellikleri
9Tamsayılarda toplama, çıkarma , çarpma ve bölme
10Bölünebilirlik , asal ve bölünebilir sayılar
11En büyük ortak bölen ve en küçük ortak çarpan
12Saat ve modüler aritmetik
13Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarda toplama ve çıkarma
14Rasyonel sayılarda çarpma ,bölme,üs alma ve ondalık açılımları,reel sayılar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Kaçar, A. (2006) Temel Matematik. Pegem A Yayıncılık. 2-Çelik, B.(2006) Temel Matematik. Nobel Yayın Dağıtım.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14342
Alan Çalışması14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)162
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444444444
ÖÇ24444444444
ÖÇ34444444444
ÖÇ44444444444
ÖÇ54444444444
ÖÇ64444444444
ÖÇ74444444444
ÖÇ84444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00