Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT4142013147NUMİZMATİKZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Antik Çağ Nümismatiği konusunda ayrıntılı bilgilerin verilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fevziye EKER
Öğrenme Çıktıları
1Nümizmatiğin temel terimleri hakkında bilgi sahibi olabilir
2 Hellenistik dönem Grek sikkelerinin ikonografisini ve lokalizasyonunu yapabilir ve tarihleyebilir.
3Arkaik dönem Grek sikkelerinin ikonografisini ve lokalizasyonunu yapabilir ve tarihleyebilir.
4Klasik dönem Grek sikkelerinin ikonografisini ve lokalizasyonunu yapabilir ve tarihleyebilir
5.Sikke kataloğu hazırlayabilir.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sikkenin ortaya çıkışı ve tanımı yapılarak, sikkenin genel özellikleri sikke metali ve ağırlık ölçüleri, sikke basımı ve kullanımı, sikke tipleri ve yazılardan bahsedilecektir. Ayrıca Grek, Hellen krallıklarının ve Roma İmparatorlarının bastırmış oldukları sikkeler özellikleriyle anlatılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Nümizmatiğin tarihçesi, sikkeden önceki ödeme biçimleri ve sikkenin tanımı
2Sikkenin icadı ve ilk sikkeler, Sikke darbı, hatalı ve overstruck sikkeler
3Arkaik dönem sikkelerinin teknik ve stilistik özellikleri
4Arkaik dönem sikkelerinden örnekler
5Arkaik dönem sikkelerinden örnekler
6Klasik dönem sikkelerinin özellikleri ve sikke tipleri
7Klasik dönem sikkelerine örnekler
8Ara Sınav
9hellenistik dönem sikkelerinin özellikleri ve tipler. Lejandlar, Helenistik dönem sikke örnekleri
10Hellenistik dönem sikke örnekleri
11Roma Cumhuriyet Dönemi sikke birimleri ve sikke ikonografisi
12Roma imparatorluk dönemi sikkeleri tipleri, ön ve arka yüz lejandları
13Bizans sikke ikonografisi
14Bizans sikkelerinde tip, lejand ve birimler
15Bizans sikkelerinde tarih ve darphaneler.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
O.Tekin, Hellen Dünyasında Sikke , 1992. C.Howgego, Ancient History from Coins,2000. S.Karwiese, Antik Nümizmatiğe Giriş, 1995. O.Tekin, Antik Nümzmatik ve Anadolu, 1992. A. S. Tulay, Genel Nümizmatik Sözlüğü, 2001, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1     5        5 
ÖÇ2              5 
ÖÇ3     5        5 
ÖÇ4     5        5 
ÖÇ5              5 
ÖÇ6     5        5 
ÖÇ7              5 
ÖÇ8     5        5 
ÖÇ9              5 
ÖÇ10              5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00