Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT4082013147AVRUPA SANATI-VIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Neo-Klasisizm, Romantizm, Realizm ve Akademik Sanat anlayışlarını başlıca sanatçıları ve sanat eserleri ile tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Seçkin Evcim
Öğrenme Çıktıları
1Aydınlanma Çağı'nı ve sanat üzerindeki etkilerini öğrenir.
2Neo-Klasik sanat anlayışını tanımlar ve örneklerle açıklar.
3Sanayi Devrimi'nin toplumsal yapıya ve sanata etkilerini yorumlar.
4Romantizm, Akademizm ve Realizm akımlarının özelliklerini örneklerle açıklar.
518-19. yüzyıl sanat anlayışlarının Rönesans ve Antik Çağ ile ilişkilerini tanımlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Avrupa'da Aydınlanma Çağı, Arkeoloji ve Sanat Tarihi bilimlerinin doğuşu; bilimdeki gelişmelerin sanata yansıması; Neo-Klasisizm'in özellikleri ve örnekleri; sanayi devrimi ve toplumsal etkileri; Romantizm, Realizm ve Akademik sanatın özellikleri ve örnekleri; 19. yy'da sanat eğitimi ve sanat ortamları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Avrupa'da Aydınlanma ve sanata yansımaları
2Neo-Klasik sanat anlayışının arka planı ve genel özellikleri
3Neo-Klasik dönem sanatçıları ve sanat eserleri
4Neo-Klasik dönem sanatçıları ve sanat eserleri
5Neo-Klasik dönem sanatçıları ve sanat eserleri
6Neo-Klasik Mimari
7Sanayi devrimi ve sonrasında sosyo-kültürel değişimler ve sanata etkileri
8Ara Sınav
9Romantizmin özellikleri ve örnekleri
10Romantizmin özellikleri ve örnekleri
11Realizmin özellikleri ve örnekleri
12Realizmin özellikleri ve örnekleri
1319. yy'da Avrupa'da sanat eğitimi ve sanat ortamları
14Akademik sanat anlayışının özellikleri ve örnekleri
15Akademik sanat anlayışının özellikleri ve örnekleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GERMANER, Semra; 18. Yüzyıl Avrupa Resmi, İstanbul 1996 İNANKUR, Zeynep; 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul 1997 GOMBRICH, E. H.; Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2014. PEVSNER, Nikolaus; Avrupa Mimarisinin Anahatları, İ.Ü. Mimarlık Fakültesi, İstanbul 1970. TURANİ, Adnan; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2013. HAUSER, Arnold; Sanatın Toplumsal Tarihi, Cilt 1, Deniz Kitabevi, Ankara 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma18118
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1  5            5
ÖÇ2    55    5     
ÖÇ3  5            5
ÖÇ4    55    5     
ÖÇ5  5  5         5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00