Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT4052013147BİZANS SANATI-VIIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mozaik, Fresko, İkona ve Minyatür sanatları tanıtılıyor
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Hasan BUYRUK
Öğrenme Çıktıları
1Sanat Tarihi Bilim Dalının temel derslerinden biridir
2Mısır resim sanatı hakkında fikir sahibi olabilir
3Yunan resim sanatı hakkında fikir sahibi olabilir
4Roma resim sanatı hakkında fikir sahibi olabilir
5Bizans resim sanatı hakkında fikir sahibi olabilir
6Bizans mozaikleri hakkında fikir sahibi olabilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bizans resim sanatını tanımak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bizans Resim sanatının genel özellikleri
2Mısır Sanatının Resim özellikleri
3Yunan Sanatının Resim özellikleri
4Roma Sanatının Resim özellikleri
5Bizans Sanatının Resim özellikleri
6Karşılaştırma ve Değerlendirme
7Mozaik yapım teknikleri ve taban mozaikleri
8Ara sınav
9Antakya Müzesinde Roma dönemi döşeme mozaikleri
10Antakya Müzesinde Bizans dönemi döşeme mozaikleri
11Zeugma Mozaikleri
12İstanbul Büyük Saray taban mozaikleri
13İznik Ayasofyası, Studies Manastırı, Trabzon Ayasofyası döşeme Mozaikleri
14Duvar Mozaikleri ve Genel özellikleri
15Dura Europos, Pompei, Herkulaneum şehirleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Haldun ÖZKAN, Bizans Mimarisi Ders Notları, Erzurum, 2009 2-C. DIEHL, Bizans İmparatorluğu Tarihi (çev. T. BIYIKLIOĞLU), İstanbul, 1938.; 3-P. GYLLIUS, İstanbul'un Tarihi Eserleri (çev. E. Özbaylıoğlu), İstanbul, 1997.; 4-R. KRAUTHEIMER, Early Christian and Byzantine Architecture, Newyork, 1965. 5-S. HILL, The Early Byzantine Churces of Cilicia and Isauria, Variorum, 1996. - 6-G. KOCH, Erken Hıristiyan Sanatı (çev.Ayşe Aydın), İstanbul, 2007. 7-S. EYİCE, Son Devir Bizans Mimarisi, İstanbul, 1980. 8-Y. DEMİRİZ, Örgülü Bizans Döşeme Mozaikleri, İstanbul, 2002. 9- O. DEMUS, Byzantine Mosaic Decoration, Boston, 1964
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21632
Bireysel Çalışma21632
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1    1     2     
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
ÖÇ6                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00