Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT3112013147RÖLEVE VE RESTORASYONZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Teknik resim ve rölövenin sanat tarihi bakımından öneminin kavranması; ders katılımcılarının plan, kesit gibi çizimleri algılayabilmelerini sağlamak; tarihi yapıların sağlıklı bir şekilde nasıl restore edilmesi gerektiği ve bunun için gerekli olan rölöve alım ve çizim tekniğinin verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Rölöve ve restorasyon tanımını kavrayabilir.
2Rölöve ve restorasyonun mimari ve planlama içerisindeki yerini ve önemini kavrayabilir.
3Klasik ve aletli ölçme teknik ve yöntemlerini kavrar, ölçme yöntemlerini uygulayabilir.
4Genel restorasyon ilkeleri hakkında bilgi verebilir.
5Sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, yeniden kullanım ve çağdaş ek kavramlarını açıklayabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanat Tarihi kapsamındaki mimarlık yapıtları ile üç boyutlu objelerin algılanması için gerekli plan, mekân, biçim, boyut, perspektif kavramlarının benimsetilmesi. Örnek rölöve çizimlerinin gösterilmesi, klasik ve aletli ölçme teknik ve yöntemlerinin öğretilmesi, mevcut bir yapının ölçme metotlarına göre ölçüsünün alınması, alınan ölçülere göre yapının plan, kesit ve cephelerinin çizilmesi, restorasyon kavramı ve önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ayrıntılı belgelemenin önemi, görsel ve yazılı belgeleme yöntemleri.
2Rölöve kavramı, tek ve toplu yapı rölöveleri.
3Klasik ve aletli ölçme teknik ve yöntemleri, basit alet ve gereçlerin tanıtılması.
4Rölöve teknikleri, yatay ve düşey ölçülerin alınması ve çizim tekniklerinin anlatılması.
5Kroki çizimi
6Ölçüm Çalışmaları
7Ölçüm Çalışmaları
8Ara Sınav
9Çizim Çalışmaları
10Çizim Çalışmaları
11Restorasyon kavramı, restorasyonun Sanat Tarihi içerisindeki yeri ve önemi
12Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, yeniden işlevlendirme, yeniden yapım ve temizleme.
13Taşıma and arkeolojik restorasyon
14Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme,yasalar ve koruma eğitimi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Önerilen Kaynaklar: Eyüpgiller, K. K., L. Zakar. Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, Ömür Matbaacılık, İstanbul, 2015. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996. Uluengin, M. B., Rölöve, Yem Yayınları, İstanbul 2002. Ders Malzemesi: T cetveli, cetvel, pergel, gönye, minkale, mikyas, kumpas, çelik metre, katlanır metre, şakül, su terazisi, plançete.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Uygulama/Pratik13226
Takım/Grup Çalışması10220
Alan Gezisi2510
Alan Çalışması2510
Proje Hazırlama11010
Bireysel Çalışma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ111111112  111151
ÖÇ231111112  111151
ÖÇ311111144  111151
ÖÇ441212113  131121
ÖÇ541114112  111121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00