Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT3102013147AVRUPA SANATI-IVZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders Rönesans döneminin kültürel, sosyal ve tarihsel arka planını, İtalya ve Kuzey Avrupa resim, heykel ve mimarlık alanlarında ünlü sanatçıların çalışmalarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Seçkin Evcim
Öğrenme Çıktıları
1Rönesans ile birlikte Avrupa’daki tarihsel süreçteki değişiklikleri detaylı olarak örneklerle açıklayabilir.
2Rönesans döneminde inşa edilen önemli yapıların özelliklerini ve mimarlarını anlatabilir.
3Rönesans'ın önemli ressamlarını, resimledikleri yapıları ve resimlerini anlatabilir.
4Rönesans'ın önemli heykeltıraşları ve heykellerini anlatabilir.
5Rönesans'ta sanatçı eğitiminin nasıl olduğunu anlatabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hümanizmin gelişmesi ve sanat üzerindeki etkileri ile birlikte Antik dünyaya yeniden ilgi duyulmaya başlanması. Matematiksel perspektifin keşfi ve dinsel konuların yanı sıra din dışı ve klasik temaların gelişimi. İtalya ve Kuzey Avrupa’da dönem içerisindeki ünlü sanatçıların resim, heykel, mimari eserlerinin incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İtalya’da Rönesans’ın başlaması, nedenleri ve antik kültürün yeniden doğuşu.
2Proto-Rönesans: 13. ve 14. yüzyıllarda Floransa ve Toskana’da sanat üretimi ve yenilikçi sanatçılar.
3Erken Rönesans: 15. yüzyıl Rönesans sanatında Floransa Ekolü
4Erken Rönesans: 15. yüzyıl Rönesans sanatında Floransa Ekolü
5Erken Rönesans: 15. yüzyıl Rönesans sanatında Venedik Ekolü
6Erken Rönesans: 15. yüzyıl Rönesans sanatında Venedik Ekolü
7Kuzey Avrupa’da Erken Rönesans
8Ara Sınav
9İtalya’da Yüksek Rönesans
10Leonarda da Vinci’nin üslup ve eserleri
11Michelangelo Buonarroti’nin üslup ve eserleri
12Raffaello Santi'nin üslup ve eserleri
1316. yüzyıl Venedik ekolü
14Reformasyon ve 16. Yüzyıl kuzey Rönesansı
15Rönesans Mimarisi (15-16. yüzyıl)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GOMBRICH, E. H.; Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2014. İNALCIK, Halil, Rönesans Avrupası, İstanbul 2011. BURCKHARDT, Jacob; İtalya da Rönesans Kültürü, Okuyan Us Yayınları, 2010 PEVSNER, Nikolaus; Avrupa Mimarisinin Anahatları, İ.Ü. Mimarlık Fakültesi, İstanbul 1970. TURANİ, Adnan; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2013. HAUSER, Arnold; Sanatın Toplumsal Tarihi, Cilt 1, Deniz Kitabevi, Ankara 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma18118
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1  5 3          5
ÖÇ2 35 55    5     
ÖÇ3 35 55    5     
ÖÇ4 35 55    5     
ÖÇ5  5 3     3    5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00