Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT3092013147AVRUPA SANATI-IIIZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders Gotik dönem sanatını kültürel, sosyal ve tarihsel arka planıyla birlikte tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Seçkin Evcim
Öğrenme Çıktıları
1Gotik Sanatın ortaya çıkışına neden olan siyasi, dini, ekonomik ve toplumsal olayları ilişkilendirebilir.
2Gotik Mimarinin özelliklerini ve alt dönemlerini örnekleriyle birlikte anlatabilir.
3Gotik Mimarinin başlıca öğelerini ve inşa tekniklerini tanır.
4Gotik heykel ve resim sanatlarının özelliklerini bilir.
5Ortaçağ dini düşüncesinin sanata yansımasını ikonografik çözümlemelerle aktarabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
12-15. yüzyıllar arasında Avrupa'nın tarihi coğrafyası ve sosyo-kültürel ortamı. Gotik sanatın ortaya çıkmasına neden olan etkenler. Manastır teşkilatı ve skolastik felsefenin sanat anlayışına etkileri. Başrahip Suger ve Gotik mimarinin doğuşu. Erken ve Yüksek Gotik dönemlerinin özellikleri. Işıltılı ve Alevli Gotik stillerinin özellikleri. Gotik heykel ve vitray sanatları. Başta Fransa olmak üzere Gotik sanatın önemli örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
112-15. yüzyıllar arasında Avrupa
2Ortaçağ'ın güzellik anlayışı, Rahip Suger ve Gotik Mimarinin doğuşu
3Erken Gotik mimarinin özellikleri ve örnekleri
4Erken Gotik mimarinin özellikleri ve örnekleri
5Yüksek Gotik mimarinin özellikleri ve örnekleri
6Yüksek Gotik mimarinin özellikleri ve örnekleri
7Yüksek Gotik mimarinin özellikleri ve örnekleri
8Ara Sınav
9Işıltılı Gotik stilin özellikleri ve örnekleri
10Alevli Gotik stilin özellikleri ve örnekleri
11Almanya'da Gotik Mimari
12İngiltere'de Gotik Mimari
13İtalya'da Gotik Mimari
14Gotik dönem heykel sanatı
15Gotik dönem resim sanatı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, İstanbul 2014 ECO, U., Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik, İstanbul 2016 ECO, U., Ortaçağ'ı Düşlemek, İstanbul 2016 AKYÜREK, E., Ortaçağ'dan Yeniçağ'a Felsefe ve Sanat, İstanbul 1994 GOMBRICH, E. H.; Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2014. PEVSNER, Nikolaus; Avrupa Mimarisinin Anahatları, İ.Ü. Mimarlık Fakültesi, İstanbul 1970.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma18118
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 35 5     3    5
ÖÇ2 53 5     5     
ÖÇ3 5   5    5     
ÖÇ4 53 5     5     
ÖÇ5  5       3    5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00