|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSAT3042013147 | ANADOLU SELÇUKLU SANATI-IV | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Anadolu Selçuklu Dönemi medreselerinin plan tipolojisi ve gelişim çizgisinin öğrenilerek, incelenen yapıların malzeme-teknik farklılıklarının ve süsleme özelliklerinin kavranması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Sevinç Eren | Öğrenme Çıktıları | 1 | Anadolu Selçuklu dönemi tarihi coğrafyasını tanıyabilmeli | 2 | Medreselerin ortaya çıkış nedenlerini ve mimari kökenini kavrayabilmeli | 3 | Anadolu Selçuklu Dönemi Medreselerinin tipolojik ayırımını yapabilmeli. | 4 | İncelenen yapıların malzeme-teknik farklılıklarını ve süsleme özelliklerini, dönem özellikleri çerçevesinde yorumlayabilmeli ve farklı dönemler ile karşılaştırabilmeli. | 5 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Anadolu’da medrese mimarisinin gelişimi, ve medreselerinde avlu, dershane, öğrenci hücreleri ve diğer mekanların plan üzerindeki konumları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kayseri Çifte Medrese (Gevher Nesibe Darüşşifâsı ve Tıp Medresesi) (1205-6)
| | | 2 |
Sivas I. Keykâvus Dârüşşifâsı
| | | 3 | Kayseri Hunat Hatun Medresesi Kayseri Seraceddin Medresesi
| | | 4 | Konya Sırçalı Medrese Kayseri Hacı Kılıç Medresesi
| | | 5 | Konya-Akşehir Taş Medrese Antalya Karatay Medrese
| | | 6 | Sinop Alâeddin Medrese Kayseri Sahabiye Medrese
| | | 7 | ara sınav | | | 8 | Sivas Buruciye Medresesi
| | | 9 | Sivas Çifte Medrese
| | | 10 | Sivas Gök Medrese
| | | 11 | Tokat Gök Medrese | | | 12 | Erzurum Hatuniye Medresesi (Çifte Minareli Medrese) | | | 13 | Erzurum Hatuniye Medresesi (Çifte Minareli Medrese)
| | | 14 | Açık avlulu Medreselerin Genel Değerlendirilmesi
| | | 15 | Açık avlulu Medreselerin Genel Değerlendirilmesi | | | 16 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aslanapa, O., Anadolu’da ilk Türk Mimarisi, Başlangıcı ve Gelişmesi, Ankara 1991.
Kuban, D., Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul 1965.
Kuban, D., Divriği Mucizesi, İstanbul 2001. Kuban, D., Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul 2002.
KURAN, A., Anadolu Medreseleri I, Ankara,1969.
SÖZEN, M., Anadolu Medreseleri-Selçuklular ve Beylikler Devri, c.I-II, İstanbul, 1970–1972.
DEMİRALP, Y., “Osmanlı Öncesi Anadolu Medreselerinde Mescid”, Uluslararası Sanat Tarihi Sempozyumu- Prof.Dr. Gönül Öney’e Armağan-10-13 Ekim 2001, İzmir, 2002, s.221-228.
DEMİRALP, Y., “Osmanlı Öncesi Anadolu Medreselerinde Örtü ve Erken Osmanlı Medreseleriyle Karşılaştırma”, Sanat Tarihi Dergisi, XV/2 (Ekim/October 2006), s.29-48.
DEMİRALP, Y., “Anadolu Medreselerindeki Türbe Mekânı Hakkında Gözlemler”, Arkeoloji ve Sanat, 125 (Mayıs-Ağustos 2007), s.93-106. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 | Okuma | 8 | 1 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|