Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT3042013147ANADOLU SELÇUKLU SANATI-IVZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Anadolu Selçuklu Dönemi medreselerinin plan tipolojisi ve gelişim çizgisinin öğrenilerek, incelenen yapıların malzeme-teknik farklılıklarının ve süsleme özelliklerinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevinç Eren
Öğrenme Çıktıları
1 Anadolu Selçuklu dönemi tarihi coğrafyasını tanıyabilmeli
2Medreselerin ortaya çıkış nedenlerini ve mimari kökenini kavrayabilmeli
3Anadolu Selçuklu Dönemi Medreselerinin tipolojik ayırımını yapabilmeli.
4İncelenen yapıların malzeme-teknik farklılıklarını ve süsleme özelliklerini, dönem özellikleri çerçevesinde yorumlayabilmeli ve farklı dönemler ile karşılaştırabilmeli.
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Anadolu’da medrese mimarisinin gelişimi, ve medreselerinde avlu, dershane, öğrenci hücreleri ve diğer mekanların plan üzerindeki konumları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kayseri Çifte Medrese (Gevher Nesibe Darüşşifâsı ve Tıp Medresesi) (1205-6)
2 Sivas I. Keykâvus Dârüşşifâsı
3Kayseri Hunat Hatun Medresesi Kayseri Seraceddin Medresesi
4Konya Sırçalı Medrese Kayseri Hacı Kılıç Medresesi
5Konya-Akşehir Taş Medrese Antalya Karatay Medrese
6Sinop Alâeddin Medrese Kayseri Sahabiye Medrese
7ara sınav
8Sivas Buruciye Medresesi
9Sivas Çifte Medrese
10Sivas Gök Medrese
11Tokat Gök Medrese
12Erzurum Hatuniye Medresesi (Çifte Minareli Medrese)
13Erzurum Hatuniye Medresesi (Çifte Minareli Medrese)
14Açık avlulu Medreselerin Genel Değerlendirilmesi
15Açık avlulu Medreselerin Genel Değerlendirilmesi
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslanapa, O., Anadolu’da ilk Türk Mimarisi, Başlangıcı ve Gelişmesi, Ankara 1991. Kuban, D., Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul 1965. Kuban, D., Divriği Mucizesi, İstanbul 2001. Kuban, D., Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul 2002. KURAN, A., Anadolu Medreseleri I, Ankara,1969. SÖZEN, M., Anadolu Medreseleri-Selçuklular ve Beylikler Devri, c.I-II, İstanbul, 1970–1972. DEMİRALP, Y., “Osmanlı Öncesi Anadolu Medreselerinde Mescid”, Uluslararası Sanat Tarihi Sempozyumu- Prof.Dr. Gönül Öney’e Armağan-10-13 Ekim 2001, İzmir, 2002, s.221-228. DEMİRALP, Y., “Osmanlı Öncesi Anadolu Medreselerinde Örtü ve Erken Osmanlı Medreseleriyle Karşılaştırma”, Sanat Tarihi Dergisi, XV/2 (Ekim/October 2006), s.29-48. DEMİRALP, Y., “Anadolu Medreselerindeki Türbe Mekânı Hakkında Gözlemler”, Arkeoloji ve Sanat, 125 (Mayıs-Ağustos 2007), s.93-106.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12112
Okuma818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15     5         
ÖÇ2455             
ÖÇ3 5  4           
ÖÇ4   5  5         
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00