Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT3012013147ORTAÇAĞ İSLAM SANATI-IIIZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Karahanlı devrine ait sanat ve kültürü (cami, medrese, minare, saray, türbe, hankah, han mimarisi ve süsleme) öğrencilere öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ahmet Ali Bayhan
Öğrenme Çıktıları
1Türk mimarisinin Asya’daki öncüleri hakkında bir fikir sahibi olabilir.
2Farklı coğrafyalardaki İslam sanatı ve kültürü hakkında bir fikir sahibi olabilir.
3
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Karahanlı Türk İslam Sanatı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karahanlılar, Çilburç Camii, Dandanakan Camii, Başane Camii, Dehistan Cuma Camii
2Talhatanbaba Camii, Dehistan Namazgah Camii, Nisa Namazgah Camii
3Semerkand Camii, Keder Camii, Sapoltepe Camii
4İmam Main Camii, Zülkifl Camii, Burana Camii, Hakim Tirmizi Camii
5Taş Ribat, Hoca Sarboz Camii, Çar Sütun Camii
6Hazara Camii
7Mugaki Attari Camii
8Ara Sınav
9Buhara Namazgah Camii
10Helpa Eşon Camii, Taş Camii
11Burana Minaresi, Özkent Minaresi
12Çar Sütun Minaresi, Çar Kurgan Minaresi
13Buhara Kalan Minaresi, Vabkent Minaresi, Şah Zinde Minaresi
14Karahanlı Camilerinin Değerlendirmesi
15Karahanlı Minarelerinin Değerlendirmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul, 1984. Cezar, Mustafa, Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İstanbul, 1977. Çeşmeli, İbrahim, Antik Çağ’dan XIII. Yüzyıla Kadar Orta Asya ve Karahanlı Dönemi Mimarisi, İstanbul, 2007. Sayan, Yüksel, Türkmenistan’daki Mimari Eserler (XI – XVI. Yüzyıl), Ankara, 1999. Yetkin, S. K., İslam Sanatı Tarihi, Ankara, 1954. Yetkin, S. K. İslam Mimarisi, Ankara, 1965. Yetkin, S. K., İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul, 1984. Islam Art and Architecture (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), France, 2000. İslam Sanatı ve Mimarisi (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), Italy, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12345223345452345
ÖÇ23452334452523452
ÖÇ34523445523234523
ÖÇ45234552234345234
ÖÇ52345223345452345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00