Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT2052013147ANADOLU BEYLİKLER SANATI-IZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin Anadolu Selçuklularının yıkılmasından sonra başlayan Beylikler Dönemi (14-15. yüzyıl) mimarisinin genel özelliklerini, en özgün yapı türlerinden biri olan camiler baz alınarak kavramalarını amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Şerife TALİ
Öğrenme Çıktıları
11-Beylikler dönemi mimarisinin genel özelliklerini öğrenme.
2Beylikler dönemi mimarisi ile Anadolu Selçuklu dönemi mimarisinin benzer ve farklı özelliklerini anlama.
3Beylikler dönemi camilerini plan ve süsleme özellikleri açısından kendinden önceki ve sonraki dönemlerde inşa edilmiş aynı ya da farklı işlevlerdeki yapılarla karşılaştırarak Türk mimarisi içindeki yerini değerlendirme.
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beylikler Döneminin siyasal ve coğrafi yapısı, Anadolu Selçuklu dönemi mimarisi ile Beylikler dönemi mimarisinin karşılaştırması, Beylikler dönemi mimarisinin genel özellikleri, Beylikler dönemi mimarisinde malzeme anlayışı, Beylikler döneminde cami tipleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, Beylikler Döneminin siyasal ve coğrafi yapısının değerlendirilmesi.
2Anadolu Selçuklu dönemi mimarisinin genel değerlendirmesi.
3Beylikler Dönemi mimarisinin genel özellikleri.
4Beylikler Dönemi mimarisinin genel özellikleri.
5Beylikler döneminde coğrafyaya bağlı olarak değişen malzeme kullanımı ve malzeme türleri. (görsel malzeme eşliğinde).
6Karamanoğulları Beyliği Eserleri
7Karamanoğulları Beyliği Eserleri
8Karamanoğulları Beyliği Eserleri
9Arasınav
10Eşrefoğulları Beyliği Eserleri
11Candaroğulları Beyliği Eserleri
12Candaroğulları Beyliği Eserleri
13Germiyanoğulları ve Karesioğulları Beyliği Eseleri
14Saruhanoğulları Beyliği Eserleri
15Saruhanoğulları Beyliği Eserleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Diez, O. Aslanapa, Türk Sanatı,İstanbul 1955. C.E.Arseven, Türk Sanatı, İstanbul 1984. D. Kuban, Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İst.1965. S. Mülayim, Anadolu-Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler, Ankara 1982. A. Altun, Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları İçin Bir Özet, İstanbul 1988. A. Kızıltan, Anadolu Beyliklerinde Cami ve Mescitler, İstanbul 1958.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21530
Bireysel Çalışma21734
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13   3         3 
ÖÇ24   3         4 
ÖÇ35   5         5 
ÖÇ44   4         5 
ÖÇ54   5         4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00