Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GYDI1022013147YABANCI DİL-IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İbrahim KOÇ
Öğrenme Çıktıları
1Öneride bulunmak, karşılaştırma yapabilmek ve hayat hakkında konuşabilmek.
2Direkt bilgi alışverişini gerektiren günlük ve rutin basit konularda iletişim kurabilmek.
3Basit kalıpları kullanarak geçmişinden, yaşadığı çevreden, ve ihtiyaç duyulan durumlardan bahsedebilmek.
4Tasvir paragrafları, postakartları ve teşekkür mektupları yazabilmek.
5Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu deste öğrenciler, Objects, Subjects, Pronouns, Adjectives, Plurals, Singular, Countable, Possessives, Quantities, Family, Prepositions of Time, Prepositions of Place, Modal Verbs, Daily Routines, Leisure Activities, Food and Meals, Quantifiers, Present Simple, Present Continuous, Clothing, düzenli ve düzensiz fiiller ve Simple Past Tense konuları hakkında bilgiler edinirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Boş zaman aktivitelerinden sözetme; hava durumundan bahsetme, (Let's..., How about...) kalıpları
2Kabiliyetlerden sözetme, (can/can't) kalıpları, zarflar; hoşlanıp hoşlanmadığımız şeylerden bahsetme
3Davet etme ve davete cevap verme, (I'd like..., Would you like...?) kalıpları, sosyal ifadeler; giysilerden sözetme, emir kalıpları, aile, giysiler
4Şuan neler olduğunu söyleme, (present continuous +,-,?) zaman kalıbı, eylemleri betimleme, geniş ve şimdiki zamanın karşılaştırılması
5Ulaşım hakkında bilgi sorma, direktif ifadeleri; yön tarifi verme ve takip etme
6Tatil hakkında soru sorma ve tatilden bahsetme, (be) fiilinin geçmiş zaman (+,-,?) hali; sıfatlar, tatiller; hikaye nasıl anlatılır, geçmiş zamanda olumlu cümleler, düzenli fiiller
7Ara Sınav
8Bir sobeti devam ettirme; kariyerimizden bahsetme, geçmiş zaman,düzenli ve düzensiz fiiler, kariyerlerimiz
9Neler olduğundan bahsetme, geçmiş zaman kalıbı (-, ?); hayat hikayelerinden bahsetme, yıllar, eğitim
10Önerilerde bulunma, (too big, not big enough) kalıpları; neyin yanlış olduğunu söyleme, (too much/many, not enough) kalıpları;
11Nesneleri kıyaslama, kıyaslama sıfatları; fikirleri anlama, en....lik bildiren sıfatlar, mobilyalar, sıfatlar
12Randevu almak, uyarı levhaları, günün vakitleri; nasıl hissettiğinizi belirtme vucudumuz, sağlığımız
13Gelecekteki düzenlemelerimizden bahsetme, (present continuous) yapısının gelecek için kullanılışı; niyetlerimizden bahsetme (going to) yapısının niyetlerimiz için kullanılışı, yaşam sitilleri; Teşekkür mektubu yazma
14Genel Değerlendirme
15Final Sınavı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Hutchinson, Tom. English for Life, Elementary. Oxford University Press 2 Flaherty, G., Bean, J., (2006). Focus On Reading, Nüans. ISBN; 9789757103240 3 Murphy, R., (2009). Eglish Grammar in Use,Cambridge. ISBN: 0521537622
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz515
Derse Katılım15345
Bireysel Çalışma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13 3 33    3 3 3 
ÖÇ2 3 3  33   3 3 3
ÖÇ34 4 44    4 4 4 
ÖÇ4 4 4  44   4 4 4
ÖÇ55 5 55    5 5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00