Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GTDE1022013147TÜRK DİLİ-IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sözcük bilgisi, sözcük türleri; cümle bilgisi ve Türkçenin sözdizimi; kompozisyon, sözlü ve yazılı kompozisyon türleri; sözlü ve yazılı anlatım teknikleri; Türkçenin günümüz sorunları; metin (şiir, roman, öykü, deneme vb.) çözümleme yöntemleri ve uygulamaları
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Nuray KUL
Öğrenme Çıktıları
1Türk dil bilgisini bilir.
2Dünya dilleri içinde Türk dilinin yerini kavrar.
3Türk dilinin tarihini bilir.
4Türk dilini sözlü olarak güzel ve etkili biçimde kullanır
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Türkçe yazılan eserleri tanımalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Türkçenin gelişimi ve bugünkü durumu hakkında öğrencileri bilgilendirerek Türkçenin zenginliğini göstermek, ulusal bir dil bilinci kazandırmak, Türkçeyi doğru şekilde konuşup yazabilmeyi sağlamak. Dünyadaki büyük dillerle Türk dilini karşılaştırmak, büyük dillerin dil politikaları ile Türk dili dil politikasını karşılaştırmak, Türkçenin günümüz sorunları hakkında bilgilendirmek ve konuşma eğitimi vermektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil bilgisi bilme
2Türkiye Türkçesini doğru kullanabilme
3Türkçenin günümüz sorunlarını bilme ve bunların çözümü yönünde yorumlar yapabilme
4Okuduğunu anlama, anladığını yorumlayabilme, yorumlarını sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilme
5Metin çözümleme yöntemlerini kavrama ve uygulayabilme
6Duygu ve düşüncelerini yazıyla ve sözle doğru ifade edebilme
7Sözel yeteneğini keşfetme
8Ara sınav
9Türk dili politikasını kavrama ve bunun geliştirilmesi yönünde yorumlar yapabilme
10Yazı dilini doğru kullanabilme
11Konuşma dilini doğru kullanabilme
12Anlatım tekniklerini kavrama ve uygulayabilme
13Sesleri doğru çıkarabilme. Vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyabilme ve şiir okuma çalışmaları
14Kompozisyon yazma ve düzeltme çalışmaları
15Öykü,deneme,anı, makale,fıkra yazma ve düzeltme çalışmaları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitapları 1) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri - Fahri ÖZKAN 2) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri,Doç .Dr. İsmail DOĞAN Önerilen Kaynaklar 1) Korkmaz, Zeynep. Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2003. 2) Gülensoy, Tuncer; Birinci, Necat, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003. 3) Banguoğlu, Tahsin. Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1       4        
ÖÇ2       4        
ÖÇ3       3        
ÖÇ4       4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00