Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSAT1072013147BİZANS SANATI-IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bizans Mimarisinin amacının, Anadolu’da doğmuş ve yaklaşık bin yıl yaşamış bu medeniyetin mimari üslubunu tanıtmak, Dünya mimarlık tarihi içerisindeki yeri ve önemini vurgulamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hasan Buyruk
Öğrenme Çıktıları
1Sanat Tarihi Bilim Dalının temel derslerinden biridir. Antik, Yunan ve Roma etkilerinin Anadolu’da Hıristiyan geleneklerine dönüşümü izlenmektedir
2Erken Bizans dönemi mimarisi hakkında fikir sahibi olabilir. Constantinopolisin kuruluşu hakkında fikir sahibi olabilir.
3Bazilikalar ve kökenleri hakkında fikir sahibi olabilir
4Bölüm öğrenme çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bizans dini mimarisini tanımak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bizans Sanatına Giriş
2Bizans Sanatının tarihçesi ve terminolojisi
3Erken Bizans dönemi, coğrafi sınırları ve kültürel yapısı
4Bazilikaları ve üslupları
5Maxentus Bazilikası, San Giovanni İn Laterano Bazilikası, San Pietro Bazilikası
6Ravenna Apolinare İn Nouva Kilisesi ve Ravenna Apolinare İn Classe Kilisesi
7Akheirotos Bazilikası, Hagia Demetrius Bazilikası
8Ara Sınav
9Studies Manastırı
10Efes Konsil Kilisesi ve İznik Ayasofyası
11Betlehem, Tebessa ve Tabga Bazilikaları
12Kalb Louzeh Kilisesi ve Simeon Stylites Manastırı
13Karadağ Bölgesi 1001 Kiliseler tarihçesi ve mimari üslubu
141,2,3,4,5 Nolu Bazilikalar
15Ruveha Bazlikası
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Haldun ÖZKAN, Bizans Mimarisi Ders Notları, Erzurum, 2009 2 G. OSTROGORSKY, Bizans Devleti Tarihi (çev. F. IŞILTAN), Ankara, 2006. 3 J,FRFFLY-A.S.ÇAKMAK, İstanbul'un Bizans Anıtları (çev. F.G. TANMAN), İstanbul, 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21632
Bireysel Çalışma21632
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12               
ÖÇ2    2       2   
ÖÇ3      1         
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00