Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GENG1042016146 | İNGİLİZCE DİNLEME VE SESLETİM-II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin dinleme ve sesletim becerilerini geliştirmeyi ve İngilizce iletişimde kendilerine güvenlerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Farklı bağlamlardan alınmış dinleme materyalleri ve konuşma öbekleri, iletişim-odaklı sınıf aktiviteleri ile çözümlenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Turgay HAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | sesbilim ve sesbilimin temel kavramlarını bilir | 2 | Uluslararası sesletim alfabesini bilir | 3 | ana dili inglizce olan bireylerin konuşma kayıtlarını bilgi edinimi açısından irdeler |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenciler, ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı gibi temel dinleme ve sesbilim becerilerini ve yazma ve okuma çalışmalarıyla zenginleştirilmiş içerik odaklı aktiviteler yoluyla üst düzey dinleme becerilerini geliştireceklerdir. Sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri edinirken, öte yandan da öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım kullanma olanağı bulacaklardır. Dersin işlenişinde ikili ve grup aktiviteleri gibi işbirliğine dayalı etkileşimli çalışmalar yapılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İngilizcenin telaffuzu | | | 2 | konuşma ve dilin yapısı | | | 3 | Uluslar arası Fonetik alfabesi | | | 4 | speaking and listening unit 3 and 4 | | | 5 | speaking and listening unit 5 and 6 | | | 6 | sessizler | | | 7 | sesliler | | | 8 | hece | | | 9 | vurgu ve tonlama | | | 10 | Aksanları tanıma İngiliz ve Kanada aksanı | | | 11 | Avusturalya aksanı | | | 12 | İskoç Aksanı | | | 13 | Dinleme çalışmaları | | | 14 | Dinleme çalışmaları | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
George Rooks, Let’s Start Talking
Michael McCarthy, Test Your Vocabulary in Use
Stuart Redman, English Vocabulary in Use |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Uygulama/Pratik | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 4 | 5 | | | | | | 4 | | | | 3 | | | | 5 | ÖÇ2 | | 4 | | | 4 | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | 3 | | | | | | | 5 | | | | 4 | | | | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|