Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAT3022013137ORTAÇAĞ İSLAM SANATI-IVZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Karahanlı ve Gazneli devirlerine ait sanat ve kültürü (cami, medrese, minare, saray, türbe, hankah, han mimarisi ve süsleme) öğrencilere öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ahmet Ali Bayhan
Öğrenme Çıktıları
1Türk mimarisinin Asya’daki öncüleri hakkında bir fikir sahibi olabilir.
2Farklı coğrafyalardaki İslam sanatı ve kültürü hakkında bir fikir sahibi olabilir.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Karahanlı ve Gazneli devri Türk İslam Sanatı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karahanlı Hanları, Ribat-ı Melik, Manakeldi Kervansarayı
2Daye Hatun Kervansarayı, Dehistan Kervansarayı, Akçakale Kervansarayı, Başane Kervansarayı
3Karahanlı Türbeleri, Tim Arapata Türbesi, Ayşe Bibi Türbesi
4Balaci Hatun Türbesi, Sultan Saadet Kuzey ve Güney Türbeleri, Hakim Tirmizi Türbesi
5Özkent Türbeleri (Orta, Kuzey ve Güney Türbeler)
6Şeyh Fazıl Türbesi, Şapurganata Türbesi
7Karahanlı Medreseleri, I. İbrahim Medresesi, Hoca Meşhed Külliyesi
8Ara Sınav
9Burana I, Burana II, Burana III Türbeleri, Uyukgumbez Türbesi, Tort Auz Türbesi, Hoca Ruşnai Türbesi
10Karahanlı kervansaray ve türbeleri üzerine değerlendirme
11Gazneliler, Aruzu’l-Felek Camii, Leşker-i Bazar Camii, Sultan III. Mesud Minaresi
12Behram Şah Minaresi, Aslan Cazip Hankahı ve Minaresi, Aslan Cazip Türbesi
13Baba Hatim Türbesi, Bahavalpur Şah Gardiz Türbesi, Sebüktegin Sandukası, Sultan Mahmud Türbesi ve Sandukası
14Ribat-ı Mahi, Sultan III. Mesud Sarayı,
15Leşker-i Bazar Sarayı, Gazneli Mimarisinde Süsleme ve Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul, 1984. Cezar, Mustafa, Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İstanbul, 1977. Çeşmeli, İbrahim, Antik Çağ’dan XIII. Yüzyıla Kadar Orta Asya ve Karahanlı Dönemi Mimarisi, İstanbul, 2007. Sayan, Yüksel, Türkmenistan’daki Mimari Eserler (XI – XVI. Yüzyıl), Ankara, 1999. Yetkin, S. K., İslam Sanatı Tarihi, Ankara, 1954. Yetkin, S. K. İslam Mimarisi, Ankara, 1965. Yetkin, S. K., İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul, 1984. Islam Art and Architecture (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), France, 2000. İslam Sanatı ve Mimarisi (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), Italy, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1535353535353535535353
ÖÇ2444444444444444444444
ÖÇ3353535353535353353535
ÖÇ4545454545454545545454
ÖÇ5454545454545454454545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00