Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG4042016136EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ-IIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri günümüz edebi ve kültürel okuma ve yorumlama kuramlarını anlamaya teşvik etmektir. Bu ders ayrıca, öğrencileri çeşitli çağdaş eleştirel kuramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İbrahim Koç
Öğrenme Çıktıları
1Çağdaş edebi yaklaşımları anlayabilme.
2Edebi kuramları ayırt edebilme.
3Edebi kuram ve eleştiri terminolojisini kullanabilme.
4Edebi eserleri, çağdaş edebiyat kuramları bilgileriyle kişisel olarak değerlendirebilme.
5Kendilerine, başkalarına ve dünyaya bakış açılarını genişletebilme.
6Genel olarak edebiyatı ve edebi eserleri değerlendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, çağdaş edebiyat eleştirilerini genel olarak tanıtmayı amaçladığı için öncelikle 20. yüzyıl edebi eleştiri kuramlarını içermektedir. Tartışılacak olan kuramlar arasında: yeni eleştiri, arketipsel, yapısalcı, yapısalcılık sonrası, postmodern, okur- merkezli, psikoanalitik, Marksist, feminist, kültürel materyalizm, queer ve postkolonyel kuramlar bulunmaktadır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar.Ders içeriğinin incelenmesi
2Derse Giriş- TanıtımOkuma ve tartışma
3Kuram Öncesi Kuram; Yeni EleştiriOkuma ve tartışma
4Arketipsel EleştiriOkuma ve tartışma
5Okur Merkezli EleştiriOkuma ve tartışma
6YapısalcılıkOkuma ve tartışma
7Yapısalcılık Sonrası ve YapıbozumuOkuma ve tartışma
8PostmodernizmOkuma ve tartışma
9Psikoanalitik EleştiriOkuma ve tartışma
10Feminist EleştiriOkuma ve tartışma
11Lebiyen/ Gay EleştiriOkuma ve tartışma
12Marksist EleştiriOkuma ve tartışma
13Yeni Tarihselcilik ve Kültürel Materyalizm.Okuma ve tartışma
14Kolonyel Sonrası EleştiriOkuma ve tartışma
15Genel tekrar ve Değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Course Book: Barry, Peter. Beginning Theory. An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester and New York: Manchester UP, 1995. Berger, Arthur Asa. Cultural Criticism. A primer of Key Concepts. London: SAGE Publications, 1995. Guerin, Wilfred L. et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. New York and Oxford: Oxford UP, 1992. RECOMMENDED READING LIST Moran, Berna. Edebiyat Kuramı ve Eleştiri. Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Atkins, G. Douglas, and Laura Morrow, eds. Contemporary Literary Theory. Amherst: University of Massachusetts Press, 1989. Bressler, Charles E. (1994) Literary Criticism, An Introduction to Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall, 1999. Con Davids, Robert, and Laurie Finke, eds. Literary Criticism and Theory: The Greeks to the Present. New York: Longman, 1989. Crane, R. S., et al. Critics and Criticism: Ancient and Modern. Chicago: University of Chicago Press, 1952. Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. Minneapolis: University of Minneapolis, 1983. Jefferson, Ann, and David Robey. Modern Literary Theory: A Comparative Introduction. 2nd ed. London: Batsford, 1986. Rice Philip, and Patricia Waugh, eds. Modern Literary Theory; A Reader. 2nd ed. London: Arnold, 1992. Schorer, Mark, et al. Criticism: The Foundations of Modern Literary Judgement. New York: Harcourt, 1958. Selden, Raman, ed. The Theory of Criticism: From Plato to the Present. New York: Longman, 1988. Selden, Raman, and Peter Widdowson. A Readers Guide to Contemporary Literary Theory. 3rd ed. Lexington: The University Press of Kentucky, 1993. Watson, George. The Literary Critics. London: Woburn Press, 1973. Wimsatt, William K., and Cleanth Brooks. Literary Criticism: A Short History. New York: Alfred A. Knopf, 1964.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9218
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ12 3 4 25  2 3 4 5 
ÖÇ2 2 3 4  25 2 3 4 5
ÖÇ33 4 5 32  3 4 5 2 
ÖÇ4 3 4 5  32 3 4 5 2
ÖÇ54 5 2 43  4 5 2 3 
ÖÇ6 4 5 2  43 4 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00