Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG4052016136DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ-IZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir. Bunun yanı sıra becerilerin beraberce kazandırılmasına yönelik küçük ders planları hazırlamaları ve sunmaları hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Turgay Han
Öğrenme Çıktıları
1Dil becerileri (okuma ve dinleme) üzerine kuramsal bilgi edinir.
2Dil becerilerinin değişik yaş ve dil seviyelerine öğretimi ile ilgili kuramsal bilgi edinir.
3Beceri öğretimi ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmaları inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Becerilerin birlikte öğretilmesini hedefleyen ders planları hazırlarlar ve sunumları sonlarında dönütler alırlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil becerilerinin öğretimi : Giriş
2Dil öğrenimi ve öğretimine genel bakış: Öğrenci öğrenme ve sınıf ortamı
3Dinleme becerileri ve stratejileri nelerdir?
4Dinleme becerileri nasıl öğretilir?
5Ders planı nasıl yapılır?
6Dinleme becerileri dersinin planlanması
7Dinleme becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması
8İletişim odaklı sınıf
9Ara Sınav
10İletişim odaklı sınıf
11Konuşma becerileri ve stratejileri nelerdir?
12Konuşma becerileri nasıl öğretilir?
13Konuşma becerileri dersinin planlanması
14Konuşma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması
15Final Sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz10220
Derse Katılım14456
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13339
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14 33 4  4 4  5345 
ÖÇ245  4 43 3  5   43
ÖÇ34 53   45 5  45 4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00