Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG4052016136 | DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ-I | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir. Bunun yanı sıra becerilerin beraberce kazandırılmasına yönelik küçük ders planları hazırlamaları ve sunmaları hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Turgay Han |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil becerileri (okuma ve dinleme) üzerine kuramsal bilgi edinir. | 2 | Dil becerilerinin değişik yaş ve dil seviyelerine öğretimi ile ilgili kuramsal bilgi edinir. | 3 | Beceri öğretimi ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmaları inceler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Becerilerin birlikte öğretilmesini hedefleyen ders planları hazırlarlar ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil becerilerinin öğretimi : Giriş | | | 2 | Dil öğrenimi ve öğretimine genel bakış: Öğrenci öğrenme ve sınıf ortamı | | | 3 | Dinleme becerileri ve stratejileri nelerdir? | | | 4 | Dinleme becerileri nasıl öğretilir? | | | 5 | Ders planı nasıl yapılır? | | | 6 | Dinleme becerileri dersinin planlanması | | | 7 | Dinleme becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması | | | 8 | İletişim odaklı sınıf | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | İletişim odaklı sınıf | | | 11 | Konuşma becerileri ve stratejileri nelerdir? | | | 12 | Konuşma becerileri nasıl öğretilir? | | | 13 | Konuşma becerileri dersinin planlanması | | | 14 | Konuşma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması | | | 15 | Final Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 10 | 2 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 3 | 3 | | 4 | | | 4 | | 4 | | | 5 | 3 | 4 | 5 | | ÖÇ2 | 4 | 5 | | | 4 | | 4 | 3 | | 3 | | | 5 | | | | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | | 5 | 3 | | | | 4 | 5 | | 5 | | | 4 | 5 | | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|