Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG4032016136EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ-IZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri edebiyat eleştiri tarihi konusunda bilgi edinmeye ve bu konuyla ilgili belli başlı dönem ve eleştiri kuramanlarını incelemeye teşvik etmektir. Ders ayrıca, öğrencileri eleştirel kuramlarla tanıştırmayı ve bu kuramları edebiyatla buluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İbrahim Koç
Öğrenme Çıktıları
1Eleştiri tarihi boyunca karşılaşılan önemli eleştirmenleri ve onların kuram ve fikirlerini tanıyabilme.
2Eleştirel kuramlarla ilgili belli başlı kavramları tanıyabilme.
3Değişen zamana ve eleştirel kuramlara uygun olarak edebiyatın değer ve işlevini kavrayabilme.
4Kendi eleştiri ve fikirlerini oluşturabilme.
5Çeşitli metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme.
6Genel olarak edebiyatı ve edebi eserleri değerlendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, edebiyat eleştirisi tarihini genel ve kronolojik olarak incelemeyi amaçladığı için, öncelikle Platon, Aristo and Horas’ın eserleri ve fikirleriyle başlayıp daha sonra 19. yüzyılın sonuna kadar sırasıyla önemli eleştirmenlerin eser ve görüşleriyle devam etmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar.ders içeriğinin incelenmesi
2Derse Giriş- TanıtımOkuma ve tartışma
3Platon: Republic, Book X, pp. 33-45.Okuma ve tartışma
4Aristo: Poetics, pp. 48-66.Okuma ve tartışma
5Horace: Art of Poetry, pp. 68-75.Okuma ve tartışma
6Longinus: On the Sublime, pp. 77-102.Okuma ve tartışma
7Dante: Letter to Can Grande Pella Scala, pp. 121-123. Boccacio: Life of Dante, from Chapter IX & X, pp. 125-127Okuma ve tartışma
8Sir Philip Sidney: An Apology for Poetry, pp. 155-77.Okuma ve tartışma
9John Dryden: An Essay of Dramatic Poesy, pp. 228-57Okuma ve tartışma
10Alexander Pope: An Essay on Criticism, pp. 278-86. Samuel Johnson: Preface to Shakespeare, pp. 329-36.Okuma ve tartışma
11William Wordsworth: Preface to the Second Edition of Lyrical Ballads, pp. 433-43. Samuel Coleridge: Biographia Literaria, from chapter XII, XIII, XIV pp. 468-471.Okuma ve tartışma
12Matthew Arnold: The Function of Criticism at the Present Time, pp. 583-95.Okuma ve tartışma
13Hippolyte Taine: from History of English Literature, pp. 602-14.Okuma ve tartışma
14Henry James: The Art of Fiction, pp. 661-670.Okuma ve tartışma
15Genel değerlendirme.Okuma ve tartışma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Course Book: Critical Theory Since Plato, ed. By Hazard Adams. Recommended Reading: Moran, Berna. Edebiyat Kuramı ve Eleştiri. Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Atkins, G. Douglas, and Laura Morrow, eds. Contemporary Literary Theory. Amherst: University of Massachusetts Press, 1989. Con Davids, Robert, and Laurie Finke, eds. Literary Criticism and Theory: The Greeks to the Present. New York: Longman, 1989. Crane, R. S., et al. Critics and Criticism: Ancient and Modern. Chicago: University of Chicago Press, 1952. Jefferson, Ann, and David Robey. Modern Literary Theory: A Comparative Introduction. 2nd ed. London: Batsford, 1986. Rice Philip, and Patricia Waugh, eds. Modern Literary Theory; A Reader. 2nd ed. London: Arnold, 1992. Schorer, Mark, et al. Criticism: The Foundations of Modern Literary Judgement. New York: Harcourt, 1958. Selden, Raman, ed. The Theory of Criticism: From Plato to the Present. New York: Longman, 1988. Selden, Raman, and Peter Widdowson. A Readers Guide to Contemporary Literary Theory. 3rd ed. Lexington: The University Press of Kentucky, 1993. Watson, George. The Literary Critics. London: Woburn Press, 1973. Wimsatt, William K., and Cleanth Brooks. Literary Criticism: A Short History. New York: Alfred A. Knopf, 1964.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9218
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ12 3 4 25  2 3 4 5 
ÖÇ2 2 3 4  25 2 3 4 5
ÖÇ33 4 5 52  3 4 5 2 
ÖÇ4 3 4 5  32 3 4 5 2
ÖÇ54 5 2 23  4 5 2 3 
ÖÇ6 4 5 2  43 4 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00