Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG3082016136 | İKİNCİ DİL EDİNİMİ-II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere uygulamalı dilbilimin alanına giren konularla ilgili bilgileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ercan Tomakin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler uygulamalı dilbilim alanını ve bu alanın kapsamını tanımlar | 2 | dilbilim alanına giren konuların dil öğretimi ve öğreniminde nasıl kullanılabileceğini anlar, kavrar | 3 | uygulamalı dilbilim ile ilgili teori, model ve prensipleri tartışıp uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders uygulamalı dilbilimin alanına giren konuları öğrencilere kazandırmak için tasarlanmıştır. Ders kapsamında yer alan bazı konular arasında dil ve iletişim, ilk dil ediniminin rolü, ikinci dil edinimindeki kilit noktalar, ve dil öğrenim ve öğretim modelleri yer almaktadır. Dilbilim alanına giren konuların dil öğretimi ve öğreniminde nasıl kullanılabileceği de derslerde işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İkinci dil ediniminde önemli konular | | | 2 | İlk dil ediniminin rolü | | | 3 | İkinci dil ediniminde şekilsel öğretimin rolü | | | 4 | İkinci dil ediniminde bireysel öğrenici farklılıları | | | 5 | Kültürlenme modeli | | | 6 | Özleştirme modeli | | | 7 | Uyumsama teorisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Düzeltili yöntem | | | 10 | Evrensel hipotez | | | 11 | Akademik stil | | | 12 | Dil işitim stili | | | 13 | Sosyal iletişim stili | | | 14 | Ana akım (yabancı dil olarak) İngilizce stili | | | 15 | Final sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Vivian Cook (1993) Second Language Learning and Language Teaching, Edward Arnold, Great Britain
Rod Ellis (1994) Second Language Acquisition, Oxford, Oxford University Press
Rod Ellis (1998) Second LAnguage Acquisition, Oxford, Oxford University Press |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | | | 5 | | 4 | | | | 4 | | | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | | | 4 | 3 | | 4 | | 4 | 4 | | | | 5 | | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 3 | | 4 | | | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|