Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG3062016136 | İNGİLİZ ROMANI-IV | Zorunlu | 3 | 6 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere Modernizmi bir edebiyat ve sanat akımı olarak tanıtmak ve bu akımın ortaya çıkmasına yol açan spesifik kültürel ve tarihi arka planı vermek; Modern İngiliz Romanının belli başlı yazar ve eserlerini incelemek; öğrencilerin yirminci yüzyılın ilk yarısında yazılan romanlardaki deneysel anlatı stratejilerini Modernist kuramlar ışığında yorumlamalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Cüneyt Özata |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler gerçekçi roman ve modernist roman arasındaki farkları görebilir, böylece modernist yazım geleneklerini anlayabilir, | 2 | Modernist İngiliz romanı hakkında bilgi sahibi olur, | 3 | Modernist romanlarda sınıf, ırk, imparatorluk, toplumsal cinsiyet roller, kimlik, vb. unsurların yansımalarını yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Modernizm; İngiliz Modernist romanı; sınıf, imparatorluk, ırk, toplumsal cinsiyet rolleri, kimlik, vs. gibi kültürel ve ideolojik söylemlerin Modernist romanlardaki yansımaları; Joseph Conrad; James Joyce; Virginia Woolf; D. H. Lawrence. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | 20. yüzyılın ilk yarısında etkili olan felsefik tartışmalar ve kuramsal teoriler; romanın edebi özellikleri; Modernism. | | | 3 | 20. yüzyılın ilk yarısında etkili olan felsefik tartışmalar ve kuramsal teoriler; romanın edebi özellikleri; Modernism. | | | 4 | 20. yüzyılın ilk yarısında etkili olan felsefik tartışmalar ve kuramsal teoriler; romanın edebi özellikleri; Modernism. | | | 5 | Modernism ve 20. yüzyıl İngiliz Romanı; roman türündeki yapısal, teknik, kuramsal ve tematik yenilikler. | | | 6 | Modernism ve 20. yüzyıl İngiliz Romanı; roman türündeki yapısal, teknik, kuramsal ve tematik yenilikler. | | | 7 | Modernism ve 20. yüzyıl İngiliz Romanı; roman türündeki yapısal, teknik, kuramsal ve tematik yenilikler. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Joseph Conrad ve Karanlığın Yüreği'ne giriş | | | 10 | Karanlığın Yüreği'nin incelenmesi | | | 11 | Karanlığın Yüreği'nin incelenmesi | | | 12 | Karanlığın Yüreği'nin incelenmesi | | | 13 | Temalar, motifler ve sembollerin incelenmesi | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | Final sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | | | | 2 | 4 | | | 5 | 3 | | | 5 | 4 | | | ÖÇ2 | 4 | | | 5 | 4 | 4 | | 4 | | | | | 5 | 5 | | | 4 | | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | | | 4 | | | 3 | 4 | | 5 | | | 5 | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|