Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG3062016136İNGİLİZ ROMANI-IVZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere Modernizmi bir edebiyat ve sanat akımı olarak tanıtmak ve bu akımın ortaya çıkmasına yol açan spesifik kültürel ve tarihi arka planı vermek; Modern İngiliz Romanının belli başlı yazar ve eserlerini incelemek; öğrencilerin yirminci yüzyılın ilk yarısında yazılan romanlardaki deneysel anlatı stratejilerini Modernist kuramlar ışığında yorumlamalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Cüneyt Özata
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler gerçekçi roman ve modernist roman arasındaki farkları görebilir, böylece modernist yazım geleneklerini anlayabilir,
2Modernist İngiliz romanı hakkında bilgi sahibi olur,
3Modernist romanlarda sınıf, ırk, imparatorluk, toplumsal cinsiyet roller, kimlik, vb. unsurların yansımalarını yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Modernizm; İngiliz Modernist romanı; sınıf, imparatorluk, ırk, toplumsal cinsiyet rolleri, kimlik, vs. gibi kültürel ve ideolojik söylemlerin Modernist romanlardaki yansımaları; Joseph Conrad; James Joyce; Virginia Woolf; D. H. Lawrence.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
220. yüzyılın ilk yarısında etkili olan felsefik tartışmalar ve kuramsal teoriler; romanın edebi özellikleri; Modernism.
320. yüzyılın ilk yarısında etkili olan felsefik tartışmalar ve kuramsal teoriler; romanın edebi özellikleri; Modernism.
420. yüzyılın ilk yarısında etkili olan felsefik tartışmalar ve kuramsal teoriler; romanın edebi özellikleri; Modernism.
5Modernism ve 20. yüzyıl İngiliz Romanı; roman türündeki yapısal, teknik, kuramsal ve tematik yenilikler.
6Modernism ve 20. yüzyıl İngiliz Romanı; roman türündeki yapısal, teknik, kuramsal ve tematik yenilikler.
7Modernism ve 20. yüzyıl İngiliz Romanı; roman türündeki yapısal, teknik, kuramsal ve tematik yenilikler.
8Ara sınav
9Joseph Conrad ve Karanlığın Yüreği'ne giriş
10Karanlığın Yüreği'nin incelenmesi
11Karanlığın Yüreği'nin incelenmesi
12Karanlığın Yüreği'nin incelenmesi
13Temalar, motifler ve sembollerin incelenmesi
14Genel değerlendirme
15Final sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13452
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1445   24  53  54  
ÖÇ24  544 4    55  4 
ÖÇ3534  4  34 5  5  5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00