Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG2122016136İNGİLİZ ROMANI-IIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
“Roman nedir?” sorusuna odaklanarak romans ve epik gibi daha eski edebi türler ile roman arasındaki farkı ve ilişkiyi ortaya koymak; İngiliz romanının doğuşunu ve gelişimini 18. ve 19. yüzyılda yazılmış örnekler ışığında incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erdinç PARLAK
Öğrenme Çıktıları
1Romanın temel karakteristiklerini romans ve epik gibi daha eski türlerden ayırabilmek.
2Avrupa’da ve özellikle İngiltere’de romanın doğuşunu hazırlayan sosyal, felsefi ve politik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
3 İngiliz Edebiyatında romanın gelişimini kültürel gelişmeler ışığında ve çerçevesinde takip edebilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Romans ile roman arasındaki farklar ve benzerlikler; romanın tür olarak temel özellikleri; İngiliz Edebiyatında romanın doğuşu; romanın doğuşu ve gelişiminin ideolojik ve kültürel uzantıları; Samuel Richardson, Charles Dickens, Thomas Hardy, E. M. Forster.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Roman nedir? Tanımlar ve Farklar: Romans, Epik ve Roman Ders anlatımı Tartışma
2Birey ve Toplum arasındaki ilişki; İngiliz romanının İngilizliği Ders anlatımı Okuma (Bakhtin, “Epic and the Novel: Toward a Methodology for the Study of the Novel”; Terry Eagleton, “What is a Novel?”)Tartışma
3Epistolari Roman Samuel Richardson, Pamela Tarihsel bağlam: kentleşme, endüstrileşme, demokratikleşme Ders anlatımı Okuma (Pamela,) Tartışma
4Samuel Richardson, Pamela Tarihsel bağlam: kentleşme, endüstrileşme, demokratikleşme Ders anlatımı Okuma (Pamela,) Tartışma
5Samuel Richardson, Pamela İngiliz romanının kurucuları olarak Richardson and Fielding Ders anlatımı Okuma (Pamela,) Tartışma
6Quiz Bildungsroman: Charles Dickens ve David Copperfield Ders anlatımı Okuma (David Copperfield,) Tartışma
7Roman ve Anlatı Charles Dickens, David CopperfieldDers anlatımı Okuma (David Copperfield,) Tartışma
8Roman ve Karakter Charles Dickens, David Copperfield Ders anlatımı Okuma (David Copperfield,) Tartışma
9Ara Sınav Yazılı Sınav
10Thomas Hardy, Jude the Obscure Sosyal Kurumların Eleştirisi: Eğitim, Sınıf ve ÜniversiteDers anlatımı Okuma (Jude the Obscure,) Tartışma
11Thomas Hardy, Jude the Obscure Sosyal Kurumların Eleştirisi: EvlilikDers anlatımı Okuma (Jude the Obscure,) Tartışma
12Thomas Hardy, Jude the Obscure Yeni Kadının Doğuşu Darwin ve NatüralizmDers anlatımı Okuma (Jude the Obscure,) Tartışma
13Quiz E. M. Foster, Maurice Yirminci Yüzyılın eşiğinde İngiliz Romanı Ders anlatımı Okuma (Maurice,) Tartışma
14E. M. Foster, Maurice Maskulinite, İngliz toplumu ve HomoseksüllikDers anlatımı Okuma (Maurice,) Tartışma
15E. M. Foster, Maurice Ötekilik ve Marjinler Ders anlatımı Okuma (Maurice,) Tartışma
16Final Yazılı Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Samuel Richardson, Pamela. Charles Dickens, David Copperfield. Thomas Hardy, Jude the Obscure E. M. Forster, Maurice Bakhtin, M. M. “Epic and the Novel: Toward a Methodology for the Study of the Novel”, The Dialogic Imagination: Four Essays. Ed. Michael Holquist. Austin: University of Texas Press, 2006. pp. 3-40. Eagleton, Terry. “What is a Novel?”, The English Novel: An Introduction. Oxford: Blackwell Publishing, 2005. pp. 1-21. Forster, E.M. Aspects of the Novel. London: Penguin Classics, 2000. Önerilen Kaynaklar: Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. USA: Heinle&Heinle, 1999. Booth, C. Wayne. The Rhetoric of Fiction. Chicago: UCP, 1983. Boulton, Marjorie. The Anatomy of the Novel. London: Routledge and Kegan Paul, 1975. Clifford, James L. Ed. Eighteenth Century English Literature: Modern Essays in Criticism. London: Oxford University Press, 1967. Dipple, Elizabeth. The Critical Idiom: Plot. Ed. John D. Jump. London: Methuen&Co., 1970. Doody, Margaret Anne. The True Story of the Novel. London: Harper Collins Publishers, 1996. Eagleton, Terry. The English Novel: An Introduction. Oxford: Blackwell Publishing, 2005. Kelly, Gary. English Fiction of the Romantic Period: 1789-1830. USA: Longman, 1989. Lodge, David. The Art of Fiction. London: Penguin Books, 1992. Parla, Jale. Don Kişot’tan Bugüne Roman. İstanbul: İletişim Yayınları, 2000. Watt, Ian. The Rise of the Novel. London: Pimlico, 2000. Williams, Raymond. Keywords: A Vocabulary of culture and society. London: Fontana Press, 1988.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15230
Tartışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1 43  45    5 3  3 
ÖÇ24  5     4   4 43 
ÖÇ3 5  34    4  3   5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00