Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG2082016136DİLBİLİME GİRİŞ-IIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, çağdaş ve geleneksel dil çalışmaları ile fonetik (sesbilgisi), fonoloji (sesbilim) gibi dilbilim alanlarının tanıtılmasını ve dil edinimi konusunda öğrencilere farkındalık kazandırmayı amaçlar. Dersin temel hedefi, sesbirimlerinin isleyişi ve ses olaylarını kurallarıyla birlikte göstermek, ikinci dil öğretim yöntemleri konusunda öğrencilerde bilinç oluşturmak, farklı toplumsal grupların dil kullanımlarında ortaya çıkan çeşitliliği tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Turgay HAN
Öğrenme Çıktıları
1Sesbilim, ses bilgisi gibi temel dilbilim alanlarını kulanarak dilbilimcilerin “insan dilini bilmekten” neyi kast ettiklerini anlayabilmek.
2Sesbirimlerinin işleyişi ve ses öbeklerinin oluşumu konusunda farkındalık kazanmak.
3Dil ediniminde sosyal ve biyolojik ne tür faktörlerin yer aldığını kavrayabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sesbilgisi, Sesbilim, Dil edinimi, Sosyolinguistik
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sesbilimi Ses alfabesi Okuma (6. Bölüm sf. 221-235)
2Sesliler Ses sınıfları TonlamaOkuma (6. bölüm sf. 236-244)
3Ses işaretleri Özet Okuma (6. bölüm sf. 245-254)
4Fonoloji Dilin ses öbekleri Sesbirimler (phonemes) Okuma (7. bölüm sf. 255-265)
5Sesbirimlerinin Ayırıcı Özellikleri Fonolojinin Kuralları Okuma (7. bölüm sf. 266-284) Alıştırmalar
6Dil Sürçmesi Sözcük vurgusu Tonlama Okuma (7. bölüm sf. 285-289)
7Fonolojik analiz Özet Okuma (7. bölüm sf. 290-298)
8Ara sınav
9Dil Edinimi Dil Ediniminin Aşamaları İlk sözcükler Okuma (8. bölüm sf. 313-326)
10Birden fazla dil bilmek İkinci Dil Öğretim Yöntemleri Okuma (8. bölüm sf. 313-325)
11Özet Okuma (8. bölüm sf. 326-358)
12Quiz
13Dil ve Toplum Bölgesel Ağızlar Sosyal Ağızlar Okuma (10. bölüm sf. 409-431)
14İletişim İçinde Diller Kullanımdaki Dil Alıştırmalar (10. bölüm sf. 432-460)
15Özet Genel özet ve tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Fromkin, Victoria, Rodman, Robert &Hyams, Nina. (2007). An Introduction to Language. Boston: Thomson Wadsworth. Yardımcı Kitaplar: Yule, George. (2003). The Study of Language—An Introduction. UK: Cambridge University Press. Kocaman, Ahmet. (2006) Dilbilim. Ankara: Dil Derneği Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz818
Derse Katılım15460
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1 4  5 3   34   5  
ÖÇ2 3   4     3  4  4
ÖÇ34   4 5  24  34   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00