Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG2082016136 | DİLBİLİME GİRİŞ-II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, çağdaş ve geleneksel dil çalışmaları ile fonetik (sesbilgisi), fonoloji (sesbilim) gibi dilbilim alanlarının tanıtılmasını ve dil edinimi konusunda öğrencilere farkındalık kazandırmayı amaçlar. Dersin temel hedefi, sesbirimlerinin isleyişi ve ses olaylarını kurallarıyla birlikte göstermek, ikinci dil öğretim yöntemleri konusunda öğrencilerde bilinç oluşturmak, farklı toplumsal grupların dil kullanımlarında ortaya çıkan çeşitliliği tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Turgay HAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sesbilim, ses bilgisi gibi temel dilbilim alanlarını kulanarak dilbilimcilerin “insan dilini bilmekten” neyi kast ettiklerini anlayabilmek. | 2 | Sesbirimlerinin işleyişi ve ses öbeklerinin oluşumu konusunda farkındalık kazanmak. | 3 | Dil ediniminde sosyal ve biyolojik ne tür faktörlerin yer aldığını kavrayabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sesbilgisi, Sesbilim, Dil edinimi, Sosyolinguistik |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sesbilimi Ses alfabesi | Okuma (6. Bölüm sf. 221-235)
| | 2 | Sesliler Ses sınıfları Tonlama | Okuma (6. bölüm sf. 236-244) | | 3 | Ses işaretleri Özet | Okuma (6. bölüm sf. 245-254) | | 4 | Fonoloji Dilin ses öbekleri Sesbirimler (phonemes) | Okuma (7. bölüm sf. 255-265)
| | 5 | Sesbirimlerinin Ayırıcı Özellikleri Fonolojinin Kuralları | Okuma (7. bölüm sf. 266-284) Alıştırmalar | | 6 | Dil Sürçmesi Sözcük vurgusu Tonlama | Okuma (7. bölüm sf. 285-289) | | 7 | Fonolojik analiz Özet | Okuma (7. bölüm sf. 290-298) | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Dil Edinimi Dil Ediniminin Aşamaları İlk sözcükler | Okuma (8. bölüm sf. 313-326) | | 10 | Birden fazla dil bilmek İkinci Dil Öğretim Yöntemleri | Okuma (8. bölüm sf. 313-325) | | 11 | Özet | Okuma (8. bölüm sf. 326-358) | | 12 | Quiz | | | 13 | Dil ve Toplum Bölgesel Ağızlar Sosyal Ağızlar | Okuma (10. bölüm sf. 409-431) | | 14 | İletişim İçinde Diller Kullanımdaki Dil | Alıştırmalar (10. bölüm sf. 432-460) | | 15 | Özet | Genel özet ve tekrar | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Fromkin, Victoria, Rodman, Robert &Hyams, Nina. (2007). An Introduction to Language. Boston: Thomson Wadsworth. Yardımcı Kitaplar: Yule, George. (2003). The Study of Language—An Introduction. UK: Cambridge University Press. Kocaman, Ahmet. (2006) Dilbilim. Ankara: Dil Derneği Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 8 | 1 | 8 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | | | 5 | | 3 | | | | 3 | 4 | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | 4 | | | | | | 3 | | | 4 | | | 4 | ÖÇ3 | 4 | | | | 4 | | 5 | | | 2 | 4 | | | 3 | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|