|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG2062016136 | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ-II | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı okuma, not alma, metin yorumlama gibi çalışma ve araştırma süreçlerinde gerekli yöntemler konusunda öğrencilere bilgi vermek; araştırmaya dayalı, kaynaklarla desteklenmiş ve iyi planlanarak yazılan ödev/proje için konu seçimi, kütüphane araştırması, interneti kullanarak bilgiye ulaşma, kaynakça oluşturma, not alma, intihalden kaçıma, planlama gibi hazırlık aşamalarında önemli araştırma ve çalışma yöntemlerini öğrencilere öğretmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Turgay HAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu dersin sonunda öğrenciler çalışma becerileri geliştirme, internet ve kütüphane kaynaklarını kullanma, intihalden kaçınma gibi araştırma projesi yazmak için gerekli yöntem ve teknikleri öğrenecektir. | 2 | Araştırma projesi hazırlamak ve inceleme yazısı yazmak için gerekli yöntem ve teknikleri öğrenebilir. | 3 | İnternet ve kütüphane kaynaklarını etkin şekilde kullanabilir. | 4 | İntihalden nasıl kaçınacağını öğrenebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Araştırma yapma, internet ve kütüphane kullanımı becerisi geliştirme, not alma yöntemleri, not kartlarının oluşturulması ve düzenlenmesi, kaynakça hazırlanması, konu seçimi, yazım taslağı hazırlanması, taslağa dayalı olarak araştırma projesi/ödev yazımı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş - Araştırma nedir? - Araştırma sürecine yönelik temel bilgiler. – MLA Bl. 1: s. 3 – 30; Kaynak seçimi ve değerlendirmesi – MLA Bl. 1: s. 31 – 38. | İşlenecek konu / metin hakkında araştırma yapma ve metin okuma. | | 2 | Not alma / not tutma, kaynakça oluşturma (Working Bibliography) – MLA Bl. 1: s. 38 – 50; İntihal nedir / intihalden kaçınma yöntemleri – MLA Bl. 1: s. 52 - 61. | Kitaptaki ilgili bölümü okuma. | | 3 | Kaynakça hazırlama (Works Cited) – MLA Bl. 5: s. 123 – 211 (seçilen bölümler); (devam) (Works Cited) – MLA Bl. 5: s. 123 – 211 (seçilen bölümler); Ödev teslimi 1* (Konu/başlık belirleme ve onayı) | Kitaptaki ilgili bölümü okuma. | | 4 | Araştırma projesinin/ödevinin formatı – MLA Bl. 4: s. 115 – 122. | Kitaptaki ilgili bölümü okuma. | | 5 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi. | Araştırma sürecini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama. | | 6 | Ödev teslimi 2* (Kaynakça/Working Bibliography). | Araştırma sürecini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama / Kaynakçanın son halini gözden geçirme. | | 7 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi. | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama. | | 8 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi. | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama. | | 9 | Ara sınav; Ödev teslimi 3* (Ödev taslağı-planı/Outline). | Ödev taslağını hazırlama ve kontrol etme. | | 10 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi, ödev taslağı/planı kontrolü. | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama. | | 11 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma ve yazma aşamaları bilgilendirmesi. | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama. | | 12 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma ve yazma aşamaları bilgilendirmesi. | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama. | | 13 | Sınıf-dışı görüşme, araştırma ve yazma aşamaları bilgilendirmesi. | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama / Ödevin son kontrolü. | | 14 | Ödev teslimi 4* (Araştırma projesi/ödevi) | Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama / Ödevin son kontrolü. | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gibaldi, J. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th ed. New York: The Modern Language Association of America, 2009.
1) Browner, S., Pulsford, S., & Sears, R. (2000). Literature and the Internet: A Guide for Students, Teachers, and Scholars. New York: Garland Publishing Inc. 2) Pirie, David B. (1985). How to Write Critical Essays. London: Routlege. 3) Ridley, D. (2009). The Literature Review: Step-by-Step Guide for Students. London: Sage. 4) Rodrigues, D., & Rodrigues, R. (2003). The Research Paper: A Guide to Library and Internet Research. (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 5) Trimmer, J. F. (2006). A Guide to MLA Documentation. New York: Houghton Mifflin. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 2 | 30 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | 4 | | | | | | 5 | | | | 3 | | | | 4 | ÖÇ2 | 3 | | | | 5 | | | | | | 3 | | | | 4 | | | 3 | ÖÇ3 | | 4 | | 5 | | | 4 | | | 3 | | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | 3 | | 3 | | | | 4 | | | | | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|