Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG2062016136ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ-IIZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okuma, not alma, metin yorumlama gibi çalışma ve araştırma süreçlerinde gerekli yöntemler konusunda öğrencilere bilgi vermek; araştırmaya dayalı, kaynaklarla desteklenmiş ve iyi planlanarak yazılan ödev/proje için konu seçimi, kütüphane araştırması, interneti kullanarak bilgiye ulaşma, kaynakça oluşturma, not alma, intihalden kaçıma, planlama gibi hazırlık aşamalarında önemli araştırma ve çalışma yöntemlerini öğrencilere öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Turgay HAN
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenciler çalışma becerileri geliştirme, internet ve kütüphane kaynaklarını kullanma, intihalden kaçınma gibi araştırma projesi yazmak için gerekli yöntem ve teknikleri öğrenecektir.
2Araştırma projesi hazırlamak ve inceleme yazısı yazmak için gerekli yöntem ve teknikleri öğrenebilir.
3İnternet ve kütüphane kaynaklarını etkin şekilde kullanabilir.
4İntihalden nasıl kaçınacağını öğrenebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Araştırma yapma, internet ve kütüphane kullanımı becerisi geliştirme, not alma yöntemleri, not kartlarının oluşturulması ve düzenlenmesi, kaynakça hazırlanması, konu seçimi, yazım taslağı hazırlanması, taslağa dayalı olarak araştırma projesi/ödev yazımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş - Araştırma nedir? - Araştırma sürecine yönelik temel bilgiler. – MLA Bl. 1: s. 3 – 30; Kaynak seçimi ve değerlendirmesi – MLA Bl. 1: s. 31 – 38.İşlenecek konu / metin hakkında araştırma yapma ve metin okuma.
2Not alma / not tutma, kaynakça oluşturma (Working Bibliography) – MLA Bl. 1: s. 38 – 50; İntihal nedir / intihalden kaçınma yöntemleri – MLA Bl. 1: s. 52 - 61.Kitaptaki ilgili bölümü okuma.
3Kaynakça hazırlama (Works Cited) – MLA Bl. 5: s. 123 – 211 (seçilen bölümler); (devam) (Works Cited) – MLA Bl. 5: s. 123 – 211 (seçilen bölümler); Ödev teslimi 1* (Konu/başlık belirleme ve onayı)Kitaptaki ilgili bölümü okuma.
4Araştırma projesinin/ödevinin formatı – MLA Bl. 4: s. 115 – 122.Kitaptaki ilgili bölümü okuma.
5Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi.Araştırma sürecini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama.
6Ödev teslimi 2* (Kaynakça/Working Bibliography).Araştırma sürecini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama / Kaynakçanın son halini gözden geçirme.
7Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi.Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama.
8Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi.Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama.
9Ara sınav; Ödev teslimi 3* (Ödev taslağı-planı/Outline).Ödev taslağını hazırlama ve kontrol etme.
10Sınıf-dışı görüşme, araştırma aşaması bilgilendirmesi, ödev taslağı/planı kontrolü.Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama.
11Sınıf-dışı görüşme, araştırma ve yazma aşamaları bilgilendirmesi.Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama.
12Sınıf-dışı görüşme, araştırma ve yazma aşamaları bilgilendirmesi.Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama.
13Sınıf-dışı görüşme, araştırma ve yazma aşamaları bilgilendirmesi.Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama / Ödevin son kontrolü.
14Ödev teslimi 4* (Araştırma projesi/ödevi)Araştırma ve yazma süreçlerini anlatan sözlü ya da yazılı, kısa bir rapor hazırlama / Ödevin son kontrolü.
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gibaldi, J. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th ed. New York: The Modern Language Association of America, 2009. 1) Browner, S., Pulsford, S., & Sears, R. (2000). Literature and the Internet: A Guide for Students, Teachers, and Scholars. New York: Garland Publishing Inc. 2) Pirie, David B. (1985). How to Write Critical Essays. London: Routlege. 3) Ridley, D. (2009). The Literature Review: Step-by-Step Guide for Students. London: Sage. 4) Rodrigues, D., & Rodrigues, R. (2003). The Research Paper: A Guide to Library and Internet Research. (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 5) Trimmer, J. F. (2006). A Guide to MLA Documentation. New York: Houghton Mifflin.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15230
Uygulama/Pratik14114
Rapor Hazırlama414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14  4     5   3   4
ÖÇ23   5     3   4  3
ÖÇ3 4 5  4  3   4    
ÖÇ44   3 3   4    5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00