Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG2022016136İNGİLİZ ŞİİRİ -IIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; bir edebi tür olarak şiirin temel kavramları, ilkeleri ve alt türlerini tanımalarını, öğrendikleri söz sanatlarını şiir analizlerinde kullanabilmelerini, şiirleri yapısal ve tematik olarak değerlendirebilmelerini sağlamaktır. Bu ders ayrıca, öğrencilerin farklı kültürlerden şiir örneklerini yukarıdaki kavramlar ışığında değerlendirebilmelerini, şiirleri yazıldıkları dönemin toplumsal, kültürel, politik ve edebi görüşlerini yansıtmaları bakımından inceleyebilmelerini ve şiir türüne karşı ilgili olmalarını amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erdinç PARLAK
Öğrenme Çıktıları
1Farklı şiir türlerini tanıyabilme.
2Söz sanatları ve imge örgüsü bilgisini şiir analizlerinde kullanabilme.
3Şiirleri tematik olarak analiz edebilme.
4Farklı kültürlerden şiirleri karşılaştırabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Şiirin alt türleri. Betimleme, imge örgüsü ve söz sanatları. Şiirde tematik analiz. Şiirde karakter analizi. Kültürel farklılık. Şiirde toplumsal değer yargıları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Şiirin alt türleri. Sone, haiku, ballad, villanelle, limerick, “nonsense” şiir.Şiir türlerinden örnekler, Tartışma
3Şiirde bakış açısı ve anlatım özellikleri. “Composed upon Westminster Bridge” (Wordsworth) - “Futility” (Wilfred Owen) Tartışma
4Şiirde “zaman” kavramı ve “yaşlılık”. “Growing Old” (Matthew Arnold) - “A Dream within a Dream” (Edgar Allan Poe) Tartışma
5Şiirde karakter analizi. İngiliz ve Amerikan şiirleri karşılaştırması. “Miss Gee” (W.H. Auden) - “Miniver Cheevy” (E.Arlington Robinson) Tartışma
6Savaş şiiri ve özellikleri. “The Horses” (Edwin Muir) - “The Death of the Ball Turret Gunner” (Randall Jarrell) Tartışma
7William Blake ve İngiliz romantik dönem şiiri. Şiirde toplumsal eleştiri. “The Chimney Sweeper” (William Blake-The Songs of Innocence and The Songs of Experience) Tartışma
8Şiirde hayal gücü ve semboller. “Lollocks” (Robert Graves) - “The End of the World” (Archibald Macleish) Tartışma
9Victoria dönemi anlatı şiiri ve Robert Browning. “Porphyria’s Lover” -“The Laboratory” (Robert Browning) Tartışma
10Ara Sınav
11Şiirde sınıf, ırk ve cinsiyet sorunları. “Theme for English B” (Langston Hughes) - “The Emperor of the Ice-Cream” (Wallace Stevens) Tartışma
12Savaş şiiri ve dini semboller “The Modern Abraham” (Osbert Sitwell) - “The Parable of Old Man and the Young” (Wilfred Owen) Tartışma
13Şarkı sözü ve şiirsel değeri. “The Flesh Failures/Let the Sunshine In” - “In the Garden of Gethsemane” Tartışma
14Ömer Hayam ve rubai türü. Ömer Hayyam Rubaiyat’tan seçme şiirler. Tartışma
15Türk şiiri ve genel değerlendirme. “Ceviz Ağacı” (Nazım Hikmet) - “Uçurum” (Edip Cansever) - “Sis” (Metin Altıok) Tartışma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Seçme Şiirler Yardımcı Kitaplar: • Bernbaum, Ernest, Anthology of Romanticism, New York:The Roland Press, 1948 • Ellman, Richard, Robert O’Clair (eds.), The Norton Anthology of Modern Poetry, New York:W.W.Norton, 1973 • Allison, Alexander W. (et al.), The Norton Anthology of Poetry, • New York:W.W.Norton, 1983 • Hunter, J. Paul (ed.), The Norton Introduction to Poetry, New York:W.W.Norton, 1986
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz10110
Derse Katılım15460
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14  3     5  4   4 
ÖÇ2  5  43   3  4    
ÖÇ3 3  4  54   4  4  
ÖÇ44    45    34   3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00