Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG2022016136 | İNGİLİZ ŞİİRİ -II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; bir edebi tür olarak şiirin temel kavramları, ilkeleri ve alt türlerini tanımalarını, öğrendikleri söz sanatlarını şiir analizlerinde kullanabilmelerini, şiirleri yapısal ve tematik olarak değerlendirebilmelerini sağlamaktır. Bu ders ayrıca, öğrencilerin farklı kültürlerden şiir örneklerini yukarıdaki kavramlar ışığında değerlendirebilmelerini, şiirleri yazıldıkları dönemin toplumsal, kültürel, politik ve edebi görüşlerini yansıtmaları bakımından inceleyebilmelerini ve şiir türüne karşı ilgili olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erdinç PARLAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı şiir türlerini tanıyabilme. | 2 | Söz sanatları ve imge örgüsü bilgisini şiir analizlerinde kullanabilme. | 3 | Şiirleri tematik olarak analiz edebilme. | 4 | Farklı kültürlerden şiirleri karşılaştırabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Şiirin alt türleri. Betimleme, imge örgüsü ve söz sanatları. Şiirde tematik analiz. Şiirde karakter analizi. Kültürel farklılık. Şiirde toplumsal değer yargıları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | Şiirin alt türleri. Sone, haiku, ballad, villanelle, limerick, “nonsense” şiir. | Şiir türlerinden örnekler, Tartışma | | 3 | Şiirde bakış açısı ve anlatım özellikleri. | “Composed upon Westminster Bridge” (Wordsworth) - “Futility” (Wilfred Owen) Tartışma | | 4 | Şiirde “zaman” kavramı ve “yaşlılık”. | “Growing Old” (Matthew Arnold) - “A Dream within a Dream” (Edgar Allan Poe) Tartışma | | 5 | Şiirde karakter analizi. İngiliz ve Amerikan şiirleri karşılaştırması. | “Miss Gee” (W.H. Auden) - “Miniver Cheevy” (E.Arlington Robinson) Tartışma | | 6 | Savaş şiiri ve özellikleri. | “The Horses” (Edwin Muir) - “The Death of the Ball Turret Gunner” (Randall Jarrell) Tartışma | | 7 | William Blake ve İngiliz romantik dönem şiiri. Şiirde toplumsal eleştiri. | “The Chimney Sweeper” (William Blake-The Songs of Innocence and The Songs of Experience) Tartışma | | 8 | Şiirde hayal gücü ve semboller. | “Lollocks” (Robert Graves) - “The End of the World” (Archibald Macleish) Tartışma | | 9 | Victoria dönemi anlatı şiiri ve Robert Browning. | “Porphyria’s Lover” -“The Laboratory” (Robert Browning) Tartışma | | 10 | Ara Sınav | | | 11 | Şiirde sınıf, ırk ve cinsiyet sorunları. | “Theme for English B” (Langston Hughes) - “The Emperor of the Ice-Cream” (Wallace Stevens) Tartışma | | 12 | Savaş şiiri ve dini semboller | “The Modern Abraham” (Osbert Sitwell) - “The Parable of Old Man and the Young” (Wilfred Owen) Tartışma | | 13 | Şarkı sözü ve şiirsel değeri. | “The Flesh Failures/Let the Sunshine In” - “In the Garden of Gethsemane” Tartışma | | 14 | Ömer Hayam ve rubai türü. | Ömer Hayyam Rubaiyat’tan seçme şiirler. Tartışma | | 15 | Türk şiiri ve genel değerlendirme. | “Ceviz Ağacı” (Nazım Hikmet) - “Uçurum” (Edip Cansever) - “Sis” (Metin Altıok) Tartışma | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Seçme Şiirler Yardımcı Kitaplar: • Bernbaum, Ernest, Anthology of Romanticism, New York:The Roland Press, 1948 • Ellman, Richard, Robert O’Clair (eds.), The Norton Anthology of Modern Poetry, New York:W.W.Norton, 1973 • Allison, Alexander W. (et al.), The Norton Anthology of Poetry, • New York:W.W.Norton, 1983 • Hunter, J. Paul (ed.), The Norton Introduction to Poetry, New York:W.W.Norton, 1986 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | 3 | | | | | | 5 | | | 4 | | | | 4 | | ÖÇ2 | | | 5 | | | 4 | 3 | | | | 3 | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | 3 | | | 4 | | | 5 | 4 | | | | 4 | | | 4 | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | 4 | 5 | | | | | 3 | 4 | | | | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|