Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG2112016136 | İNGİLİZ ROMANI-I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
“Roman nedir?” sorusuna odaklanarak romans ve epik gibi daha eski edebi türler ile roman arasındaki farkı ve ilişkiyi ortaya koymak; İngiliz romanının doğuşunu ve gelişimini 18. ve 19. yüzyılda yazılmış örnekler ışığında incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erdinç PARLAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Romanın temel karakteristiklerini romans ve epik gibi daha eski türlerden ayırabilmek | 2 | Avrupa’da ve özellikle İngiltere’de romanın doğuşunu hazırlayan sosyal, felsefi ve politik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak | 3 | İngiliz Edebiyatında romanın gelişimini kültürel gelişmeler ışığında ve çerçevesinde takip edebilmek | 4 | İngiliz romanını diğer Avrupa roman geleneğinden ayıran belli başlı özellikleri bilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Romans ile roman arasındaki farklar ve benzerlikler; romanın tür olarak temel özellikleri; İngiliz Edebiyatında romanın doğuşu; romanın doğuşu ve gelişiminin ideolojik ve kültürel uzantıları; Samuel Richardson, Charles Dickens, Thomas Hardy, E. M. Forster. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Roman nedir? Tanımlar ve Farklar: Romans, Epik ve Roman. Tarihsel gelişimi ve yükselişi | | | 2 | 18. yy İngiliz romanına giriş: 18. Yy İngiliz romanının tarihsel, kültürel ve sosyal arka planı. Realizm ve realist roman. | | | 3 | Aphra Behn “Oroonoko” | | | 4 | Aphra Behn “Oroonoko” | | | 5 | Daniel Defoe “Moll Flanders” | | | 6 | Daniel Defoe “Moll Flanders” | | | 7 | Daniel Defoe “Moll Flanders” | | | 8 | Epistolari (Mektuplardan oluşan) roman: Samuel Richardson “Pamela” | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Samuel Richardson “Pamela” | | | 11 | Samuel Richardson “Pamela” | | | 12 | Henry Fielding “Tom Jones” | | | 13 | Henry Fielding “Tom Jones” | | | 14 | Henry Fielding “Tom Jones” | | | 15 | Dönem sonu sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 6 | 1 | 6 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 3 | 4 | | 5 | 5 | | | | | | 5 | 4 | | | 4 | | ÖÇ2 | 3 | 2 | | 4 | | | | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | 4 | | 4 | | ÖÇ3 | | | 4 | | | 4 | 5 | | | | 3 | 2 | | | 5 | 5 | | | ÖÇ4 | 4 | | | 3 | 3 | 4 | | | | | | 5 | 3 | | | | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|