Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG1062016136 | İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin farklı bakış açılarını kavraması, metnin ana fikrini anlayıp, tanımlaması, cümleler arası bilgileri birleştirip metne dair işaretleri çözmesi için gazete, dergi ve akademik metinlerden oluşan bir dizi özgün okuma parçaları sunmaktadır. Bu ders ayrıca öğrencilere yoğun okuma alışkanlığı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders aracılığıyla öğrencilerin eleştirel düşünce becerileri geliştirilmektedir. Ders düresince okuma becerisi ile ilgili alt-beceriler öğrenciler tarafından yazdıklarında da kullanılmaktadır. Öğrenciler farklı türlerde yazıları (açıklayıcı, tanımlayıcı, öyküsel paragrafları) analiz edip bu türler üzerine yazma uygulaması da yapmaktadır. Öğrenciler yazı düzeni, uyumu ve tutarlılığı ile ilgili yazma becerileri ve özetleme, metni başka kelimeler ile anlatma gibi alt-yazma becerilerini de bu ders sayesinde geliştireceklerdir. Aynı zamanda noktalama işaretlerinin kullanımı, imla kurallarının yanında sembollerin kullanımı da uygulama konusu olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç Dr. Ercan TOMAKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :Bir problemi analiz etmek ve bir bilgiyi özümsemek için eleştirel düşünebilecekler | 2 | Yazı düzeni, uyum ve tutarlılığı kullanarak yazabilecekler | 3 | Noktalama ve imla işaretlerini kullanabilecekler | 4 | Kütüphane/internet gibi temel araştırma becerilerini uygulayabilecekler | 5 | Referans gösterme, alıntı yapma, farklı kelimeler ile ifade gibi temel araştırma raporu yazma uygulamalarına yoğunlaşabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste akademik çalışmalar için okuma ve yazma becerileri, akademik kelime listesi, yazma düzeni, yazının kendi içindeki uyum ve tutarlılığı öğretilecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | classification paragraph writing
| | | 2 | comparison & contrast paragraph writing | | | 3 | cause & effect paragraph writing | | | 4 | generalisation paragraph writing | | | 5 | introduction of the parts of letters | | | 6 | writing personal letters | | | 7 | writing business letters | | | 8 | mid-term exam
| | | 9 | writing post-cards & telegraphs | | | 10 | writing invitation&wedding cards | | | 11 | writing email & fax (facsimile) | | | 12 | writing CV | | | 13 | writing application letter | | | 14 | evaluation of writing | | | 15 | final exams | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- A. A. Savage P Mayer (2006) Effective Academic Writing 2
2- D Shiach, J Murray (2005) Basic Written English
3- Graham King, (2005) Good Writing |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 4 | 15 | 60 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | | 2 | | | 5 | | | | 4 | 4 | 4 | 1 | | 2 | | | ÖÇ2 | | 3 | | | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | | 5 | | | | | | 3 | | ÖÇ3 | 3 | 4 | | 4 | | | | | 4 | 3 | | 3 | | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | | | | | 3 | | 4 | 4 | 5 | | | | 4 | | 3 | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | | 4 | | 5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | 4 | | 4 | | 5 | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|