Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SST4032014234SAHNE IIIZorunlu477
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sahne nedir? Bir Rol Kişisi ve Sahne Parçası nasıl çözümlenir? Dönem ve yazar araştırması nasıl yapılır? Sahne ile seyirci arasında nasıl bir iletişim vardır? Ayrıca belirlenmiş sahne parçaları ile uygulamalı alıştırmalar yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hakan ALKAN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci uygulama kısmında partneriyle, rol kişilerini canlandırmayı öğrenir
2Sahne ile seyirci arasında nasıl bir iletişim olacağını öğrenir.
3Sahne üzrerinde canlandırdığı karaktere yorum katmayı öğrenir.
4Belli bir dönem gözetilerek oyuncu ve oyuncuların seçtikleri sahneler dönemin özelliklerini kavratır.
5Sahne parçalarının gerektirdiği araştırma ve yorum yeteneğini kazanı
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyun ve oyun kişisi hakkında çalışmalar ve alıştırmalar yapmak. Rol ve oyun çözümlemesine yardımcı olmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
2Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
3Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
4Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
5Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
6Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
7Amaca uygun olarak seçilen bir metnin türünün, anlatım biçiminin ve oyunculuk üslubunun belirlenmesi
8Vize
9Metnin içinde varolan rollerin öğrenciler tarafından teorik ve uygulamalı olarak çözümlenmesi
10Metnin içinde varolan rollerin öğrenciler tarafından teorik ve uygulamalı olarak çözümlenmesi
11Metnin içinde varolan rollerin öğrenciler tarafından teorik ve uygulamalı olarak çözümlenmesi
12Metnin içinde varolan rollerin öğrenciler tarafından teorik ve uygulamalı olarak çözümlenmesi
13Metnin içinde varolan rollerin öğrenciler tarafından teorik ve uygulamalı olarak çözümlenmesi
14Final
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Derse Katılım13678
Uygulama/Pratik206120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)210
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1355555555344
ÖÇ2243344455544
ÖÇ3355554545555
ÖÇ4445545555555
ÖÇ5444445544543
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00