Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SST3032014234 | SAHNE I | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, rol kişisi yaratma sürecini tamamlamış öğrenciye, oyundaki diğer karakterlerle ilişkilenmeyi, sahnenin amaçları doğrultusunda yönelişlerin tespit edilmesini öğretmeyi amaçlar. Bu noktadan hareket ederek Antik ve Klasik Dönem oyun yazarlarının oyunlarından 2'şerli ya da 3'erli sahneler kullanılır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Erdal KARAKURT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci ''sahne nedir'' sorusunun cevabını öğrenir ve uygulama çalışmalarını öğrenir. | 2 | Sahne üzerinde canlandırdığı karaktere yorum katmayı öğrenir | 3 | Belli bir dönem gözetilerek oyuncu ve oyuncuların seçtikleri sahneler dönemin özelliklerini kavrar | 4 | Sahne parçalarının gerektirdiği araştırma ve yorum yeteneğini kazanır | 5 | Oyuncuların karşılıklı duygu alış-verişleri güçlenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
diğer sanatların kapsama alanları ve diğer sanatlarla ilişki içinde sanat eseri yaratma süreci |
Dersin İçeriği |
Sahne nedir? Bir Rol Kişisi ve Sahne Parçası nasıl çözümlenir? Dönem ve yazar araştırması nasıl yapılır? Sahne ile seyirci arasında nasıl bir iletişim vardır? Ayrıca belirlenmiş sahne parçaları ile uygulamalı alıştırmalar yapmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dönem içinde izlenecek yöntem ve kapsam anlatılır | | | 2 | Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 3 | Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 4 | Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 5 | Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 6 | Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 7 | Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 10 | Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 11 | Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 12 | Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 13 | Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 14 | Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak. | | | 15 | Dönem değerlendirmesi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özdemir Nutku, Sahne Bilgisi Stanislavski, Konstantin (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor. İstanbul: Papirüz Yayınları.
Stanislavski, Konstantin. (1996). Bir Karakter Yaratmak. İstanbul: Papirüs Yayınları.
Moore, Sonia. (2006). Stanislavski Sistemi. İstanbul: BGST Yayınları.
Morris Eric; Hotckis, Joan. (1998). Rol yapmayın Lütfen. İstanbul: Dost Kitabevi.
Nutku, Özdemir. (2003). Oyunculuk Tarihi 1-2. İstanbul: Dost Kitabevi.
Barba Eugenio; Savarese'nin, Nicola. (2002). Oyuncunun Gizli Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Çağdaşımız Shakespeare, Jan Kott, Mitos Boyut,İstanbul, 1999
Tiyatro Oyunları Sözlüğü, Aziz Çalışlar. Mitos boyut, İstanbul,1994
Video gazete, sinema
Ödevlerin sunumu sırasında kullanılan dekor, kostüm, aksesuvar parçaları,
Müzik ya da görseller.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Rapor Hazırlama | 32 | 2 | 64 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 32 | 4 | 128 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|