Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SST1162014234DOĞAÇLAMA IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Doğaçlama tekniklerini öğretmek • Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak • Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek • Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek • Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak • Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek • Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek • Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek • Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Züleyha EŞİGÜL
Öğrenme Çıktıları
1Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
2Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek
3Metinsiz oynanabileceğini göstermek
4Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak
5Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Doğaçlama • Rol oynama • Spontane öykü kurgulama • Yaratıcılık • Figürleştirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Maske çalışmasına giriş
2Maske tekniği ve maske uygulaması
3Maske ve tip çalışması
4Maske ve tip çalışması
5Muhtelif malzemelerden maske yapımı ve doğaçlama
6Maske çalışmasına dayalı doğaçlamalar
7Maske çalışmasına dayalı doğaçlamalar
8Vize sınavı
9Kim-nerede-ötede ne var egzersizleri
10Sınırlı sözcükle kim-nerede-ötede ne var egzersizleri
11Sınırlı sözcükle maske ve tip çalışması
12Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma
13Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma
14Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma
15Final
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990. Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985. Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996. Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004. Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma43286
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555422252153
ÖÇ2555344244153
ÖÇ3555444244153
ÖÇ4555444252153
ÖÇ5555444252153
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00