Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SST1152014234DOĞAÇLAMA IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Doğaçlama tekniklerini öğretmek • Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak • Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek • Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek • Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak • Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek • Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek • Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek • Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Züleyha Çubuk
Öğrenme Çıktıları
1Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
2Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek
3Metinsiz oynanabileceğini göstermek
4Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak
5Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek
6
7
8
9
10
11
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Doğaçlama • Rol oynama • Spontane öykü kurgulama • Yaratıcılık • Figürleştirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve bir grup bütünlüğü sağlama egzersizler
2Hız-tartım-denge egzersizleri
3Hız-tartım-denge egzersizleri
4Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri
5Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri
6Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri
7Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri
8Vize sınavı
9Yansıma egzersizleri
10Eşgüdümlü beden-mekan-duygu-hareket egzersizleri
11Bireysel ve ikili doğaçlamalar
12Bireysel ve ikili doğaçlamalar
13Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime
14Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime
15Final sınavı
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990. Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985. Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996. Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004. Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Derse Katılım15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1355553335553
ÖÇ2555553335554
ÖÇ3245554443555
ÖÇ4555555553555
ÖÇ5455555555555
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
ÖÇ9            
ÖÇ10            
ÖÇ11            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00