Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SST1152014234 | DOĞAÇLAMA I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Doğaçlama tekniklerini öğretmek
• Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak
• Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek
• Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek
• Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak
• Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek
• Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek
• Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek
• Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Züleyha Çubuk |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | 2 | Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek | 3 | Metinsiz oynanabileceğini göstermek | 4 | Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak | 5 | Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | | 11 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Doğaçlama
• Rol oynama
• Spontane öykü kurgulama
• Yaratıcılık
• Figürleştirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve bir grup bütünlüğü sağlama egzersizler | | | 2 | Hız-tartım-denge egzersizleri | | | 3 | Hız-tartım-denge egzersizleri | | | 4 | Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri | | | 5 | Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri | | | 6 | Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri | | | 7 | Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Yansıma egzersizleri | | | 10 | Eşgüdümlü beden-mekan-duygu-hareket egzersizleri | | | 11 | Bireysel ve ikili doğaçlamalar | | | 12 | Bireysel ve ikili doğaçlamalar | | | 13 | Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime | | | 14 | Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime | | | 15 | Final sınavı | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990.
Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985.
Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996.
Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004.
Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|