|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇM4032022252 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilere sosyal bilimler alanında kendi başlarına bilimsel araştırma yeteneği kazandırmaktır. Bilgi, veri, enformasyon, bilim, araştırma, bilimsel araştırma, nedir, sosyal bilimlerde araştırmanın temel özellikleri ve farklılıkları nelerdir; nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları; bir bilimsel araştırmanın basamaklarını (sorun/problem belirleme, verilerin toplanması, verilerin analizi, sonuçların yorumlanması ve rapor yazma) incelemek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Araştırma yapabilme becerisini kazanmak. | 2 | Rapor hazırlayabilme ve sunabilme becerisini kazanmak. | 3 | Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilme becerisini kazanmak. | 4 | Literatür taramasına dair önemli noktaları açıklayabilecek ve uygulamalı olarak aktarabilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bilgi, veri, enformasyon, bilim, bilimin temel nitelikleri, araştırma, bilimsel araştırma, nedir, Bilimsel araştırma yöntemlerinin genel çerçevesi, Bilimsel Araştırmanın Amacı, Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Hipotez, Değişken, Tüme Varım Tümden Gelim, Bilimsel Araştırma Türleri, Araştırma raporlarında uyulması gereken şekil şartları, Birincil ve İkincil kaynak araştırmalarına ilişkin bilgiler, Hipotez oluşturma, Araştırma Evreni, Örnek Kütle Tespiti, Kaynakların toplanması (İkincil kaynak araştırması süreci) Literatür tarama yöntemleri, Anketler, Anketlerin Özellikleri ve Türleri, Anket Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar, Araştırmanın Değişkenleri, Bilgi ve Veri Toplama Yöntemleri Nitel ve Nicel veri toplama yöntem ve araçları, Gözlem, Görüşme Mülakat Türleri, Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler, Araştırma Zaman Tablosu (Time Table) Araştırmanın Raporlanması Grafikleme ve Grafikleme Sistemleri, Sonuç ve Bulguların Yazımı, Kaynak gösterimleri, kaynak gösterim sistemleri, kaynakça oluşturma ve atıflama sistemleri, Veri Toplama Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler, Türleri, Verilerin Taşıması Gereken Özellikler, Veri Toplama Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler: Güvenirlik ve Türleri, Araştırmanın Planlanması, Soru Sorma yöntemleri, Soru Tipleri, Kapalı ve Açık Uçlu Sorular, Anketörler, Anketör Eğitimleri, Verilerin Analizi: Nicel ve Nicel Verilerin Analizi, Bilimsel araştırma ve etik ilkeler, basin etiği, yayın etiği, bilimsel yayın etiği. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilgi, veri, enformasyon, bilim, bilimin temel nitelikleri, araştırma, bilimsel araştırma, nedir,Bilimsel araştırma yöntemlerinin genel çerçevesi | | | 2 | Bilimsel Araştırmanın Amacı, Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Hipotez, Değişken, Tüme Varım Tümden Gelim, | | | 3 | Bilimsel Araştırma Türleri, Araştırma raporlarında uyulması gereken şekil şartları, Birincil ve İkincil kaynak araştırmalarına ilişkin bilgiler | | | 4 | Hipotez oluşturma, Araştırma Evreni, Örnek Kütle Tespiti, Kaynakların toplanması (İkincil kaynak araştırması süreci) Literatür tarama yöntemleri | | | 5 | Anketler, Anketlerin Özellikleri ve Türleri, Anket Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | | | 6 | Araştırmanın Değişkenleri, Bilgi ve Veri Toplama Yöntemleri Nitel veri toplama yöntem ve araçları, Nicel veri toplama yöntem ve araçları | | | 7 | Gözlem, gözlem yöntemleri, Mülakat, / Görüşme Mülakat Türleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler, Araştırma Zaman Tablosu (Time Table) Araştırmanın Raporlanması Grafikleme ve Grafikleme Sistemleri, Kapak, Sunuş, İçindekiler, Kısaltmalar, Şekil ve Çizelgeler. | | | 10 | Sonuç ve Bulguların Yazımı, Kaynak gösterimleri, kaynak gösterim sistemleri, kaynakça oluşturma ve atıflama sistemleri | | | 11 | Veri Toplama Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler: Geçerlik ve Türleri, Verilerin Taşıması Gereken Özellikler | | | 12 | Veri Toplama Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler: Güvenirlik ve Türleri | | | 13 | Araştırmanın Planlanması, Soru Sorma yöntemleri, Soru Tipleri, Kapalı ve Açık Uçlu Sorular | | | 14 | Anketörler, Anketör Eğitimleri, Verilerin Analizi: Nicel ve Nicel Verilerin Analizi | | | 15 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fidan Ahmet, (2021) Araştırma Yöntemleri Sunusu Ders Notları, Ders Notları ve Dokumantasyonlar, Türkiye Sunu Slayt Portali. (https://sunubank.com/)
Robert A. Day. (2005). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. Ankara: TÜBİTAK.
A. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Ani yayıncılık Yıldırım, A., & Şimşek,
H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Büyüköztürk, S. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|