|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DUM1082022252 | SEYİR II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Temel Seyir bilgisinin öğrenciye verilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | değişik seyir tekniklerinin tanımını yapabilirler. | 2 | cayro pusula ve manyetik pusula hakkında bilgi sahibi olurlar. | 3 | cayro pusula ve manyetik pusulanın hatalarını saptayabilirler. | 4 | kıyı seyri yöntemlerini kullanarak fix mevkilerini tespit edebilecekler ve fix mevki koyma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | 5 | seyirde kullanılan aletler ve seyir yardımcılarını kullanma yeteneğine sahip olurlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kıyı seyri, mevki koyma yöntem ve çeşitleri, matematiksel seyir yöntemler. Mevki hatları ve mevkiler, Özel seyir türlerinin tanıtılması, Kıyı seyri, kıyı seyrinde mevki bulma yöntem ve çeşitleri, Matematiksel Seyirler, seyir problemlerinin matematiksel yöntemlerle çözümü, Boylam seyiri, enlem seyiri, markator seyir üçgeni, düzlem seyir üçgeni, Küresel üçgen formülleriyle seyir çözümleri, büyük daire seyri. Derinlik ve derinlik ölçümü, Haritalarda derinliklerin gösterilmesi, Derinlik ölçümü, İskandiller, El iskandili, Elektronik iskandiller (echo-sounders), İskandil kullanarak seyir , Hız ve hız ölçümü, Hız ve hızın hesaplanması, Suya ve toprağa göre hız, Paraketeler, Kutuplarda ve buzlu sularda seyir kuralları. Kurtarma yardım amaçlı seyir, tropikal fırtınalarda seyir, Akıntı seyri ve gel-git hesapları, Akıntı ve akıntı seyri, Dünya üzerindeki akıntı sistemleri ve akıntı bölgeleri. Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları, Gel-git ve gel-git akıntısı, Gel-git cetvelleri, Akıntı cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak, Akıntı cetvellerini kullanarak belli bir zaman için derinlik hesabı yapmak, Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak, Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması, Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması, Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması, Köprüüstü seyir kayıtları ve jurnal tutma, Seyir kayıtları, Jurnal tutma, Köprüüstü jurnalinin dışındaki diğer kayıt defterleri, Otomatik kaydediciler, otomatik kayıtların alınması, okunması ve muhafazası, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mevki hatları ve mevkiler, Özel seyir türlerinin tanıtılması, Kıyı seyri, kıyı seyrinde mevki bulma yöntem ve çeşitleri | | | 2 | Matematiksel Seyirler, seyir problemlerinin matematiksel yöntemlerle çözümü: Boylam seyiri, enlem seyiri, markator seyir üçgeni, düzlem seyir üçgeni, büyük daire seyri | | | 3 | Derinlik ve derinlik ölçümü:Haritalarda derinliklerin gösterilmesi, Derinlik ölçümü, İskandiller, El iskandili, Elektronik iskandiller (echo-sounders), İskandil kullanarak seyir | | | 4 | Hız ve hız ölçümü:Hız ve hızın hesaplanması, Suya ve toprağa göre hız, Paraketeler | | | 5 | Kutuplarda ve buzlu sularda seyir kuralları, Kurtarma yardım amaçlı seyir, Tropikal fırtınalarda seyir | | | 6 | Akıntı seyri ve gel-git hesapları: Dünya üzerindeki akıntı sistemleri ve akıntı bölgeleri, Gel-git cetvelleri Gel-git ve gel-git akıntısı | | | 7 | Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Akıntı cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak | | | 10 | Akıntı cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak | | | 11 | Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması | | | 12 | Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak | | | 13 | Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması, Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması | | | 14 | Köprüüstü seyir kayıtları ve jurnal tutma: Seyir kayıtları, Jurnal tutma, Köprüüstü jurnalinin dışındaki diğer kayıt defterleri | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yağız, F. 2000; Seyir2, Tasarım Matbaacılık, İstanbul
Bowditch, N. 2002; The American Practical Navigator, National Imagery and Mapping Agency, Maryland, USA
Sügen, Y. 2003; Kaptanın Kılavuzu, Beta Yayınları, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|