Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DUM1152022252TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere temel bilgi ve enformasyon teknolojilerinin önemini anlatarak, problem çözme ve analiz etme becerilerini kazandırmak, araştırma ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak alt yapı oluşturmak, eğitim ve meslek hayatlarında bilgi toplumundaki becerilerini geliştirmektir. Bilgisayar okur-yazarlığının artırılması, İşletim Sistemi, Kelime İşlem, Elektronik Hesaplama Tablosu, Sunu hazırlama ve Internet kullanımı konularında deneyim sahibi olunması. büro yazılımları kullanımını öğreterek, eğitim ve çalışma hayatlarında prezentabl olarak görev yapmalarını sağlamak, öğrencilerin kendi kişisel hayatlarında da teknoloji yoğun toplumda başarılı hale gelmelerinin sağlanmasına çalışılmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilginin tanımı, bilgi, enformasyon ve data kavramları, iletişim kavramı, iletim ve iletişim kavramlarının ayrımı, geri bildirim sistemleri ve geribildirim tıkanıklıkları, iletişim engelleri, iletişim algoritmaları, dijital iletişim sistemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2Bilgisayar donanımı, bilişim teknolojileri, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler ve eğilimleri öğrenmiş olur.
3Kablosuz sistemler, elektronik tablolama programları, veri sunumu, internet ve intranet yapılarının ayrımı, yerel verilerin, büyük veriler içindeki yeri, sunucu ve terminal işletimleri, karar destek sistemleri, yönetim bilgi sistemleri. üst yönetim bilgi sistemleri ile internet arama ve tarama motorlarının yapısı, çalışma algoritmalarını bilirler.
4Seo işlemleri, datacentr yönetimi, dosya aktarım programları, e-ticaret girişimleri ve işlemleri, kişisel web sitesi hazırlama, algoritma kavramı, algoritmaların özellikleri, algoritma oluşturma ve çalışma sistemleribasit kodlama ve basit tasarım programlarının gösterimi, transmisyon sistemleri, multimedia sistemleri ve kullanımı profesyonel sunu hazırlama yöntemleri, dijital medya kullanımı, sosyal medya konsepti, ev içi bilişim teknikleri, uzaktan ev / ofis yönetimi ve ürünlerin çevrimiçi kullanım yöntemleri, nano teknoloji ve ürünleri, yapay zeka, bulanık mantık, sanal gerçeklik uygulamaları,
5Bilişim etiği, sosyal medya etiği bilişim sistemleri güvenliği dijital güvenlik programlarının çalışma sistemleri, e-imza sistemleri, denizcilikte kullanılan bilişim progaramlarına hazırlık, gemide kullanılan bilişim sistemlerini öğrenirler ve kullanabilirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilginin tanımı, bilgi, enformasyon ve data kavramlarının öğretilmesi, iletişim kavramı, iletim ve iletişim kavramlarının ayrımı, kaynak, kodlama aracı, kod çözme ve hedefleme, geri bildirim sistemleri ve geribildirim tıkanıklıkları, iletişim engelleri, iletişim algoritmaları, dijital iletişim sistemleri, bilgisayar donanımı, bilişim teknolojileri, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler ve eğilimler, kablosuz sistemler, elektronik tablolama programları, veri sunumu, internet ve intranet yapılarının ayrımı, yerel verilerin, büyük veriler içindeki yeri, sunucu ve terminal işletimleri, veri işleme sistemleri, Karar destek sistemleri, Yönetim Bilgi Sistemleri. Üst yönetim bilgi sistemleri internet arama ve tarama motorlarının yapısı, çalışma algoritmaları, seo işlemleri, datacenter yönetimi, dosya aktarım programları, e-ticaret girişimleri ve işlemleri, kişisel web sitesi hazırlama, algoritma kavramı, algoritmaların özellikleri, algoritma oluşturma ve çalışma sistemleribasit kodlama ve basit tasarım programlarının gösterimi, transmisyon sistemleri, multimedia sistemleri ve kullanımı profesyonel sunu hazırlama yöntemleri, dijital media kullanımı, sosyal medya konsepti, Ev içi bilişim teknikleri, uzaktan ev / ofis yönetimi ve ürünlerin çevrimiçi kullanım yöntemleri, nano teknoloji ve ürünleri, yapay zeka, bulanık mantık, sanal gerçeklik uygulamaları, bilişim etiği, sosyal medya etiği bilişim sistemleri güvenliği botlar ve dijital güvenlik programlarının çalışma sistemleri, e-imza sistemleri, bilişim etiği ve kavramları, denizcilikte kullanılan bilişim programlarına hazırlık, gemide kullanılan bilişim sistemlerinin tanıtımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilginin tanımı, bilgi, enformasyon ve data kavramlarının öğretilmesi, bilgi, enformasyon ve iletişim kavramlarının Türkçe ve İngilizce literatüründe karşılıklarının anlatılması.
2İletişim kavramı, iletim ve iletişim kavramlarının ayrımı, kaynak, kodlama aracı, kod çözme ve hedefleme, geri bildirim sistemleri ve geribildirim tıkanıklıkları, iletişim engelleri, iletişim algoritmaları, dijital iletişim sistemleri,
3Bilgisayar donanımı, bilişim teknolojileri, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, çoklu bilişim sistemlerinin birbirleriyle entegrasyonu ve uyumlaştırılma yöntemleri, senkronitasyonları ve optimizasyonları.
4Web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler ve eğilimler, kablosuz sistemler
5Elektronik tablolama programları, veri sunumu, internet ve intranet yapılarının ayrımı, veri işleme sistemleri, Karar destek sistemleri, Yönetim Bilgi Sistemleri. Üst yönetim bilgi sistemleri.
6Yerel verilerin, büyük veriler içindeki yeri, sunucu ve terminal işletimleri, internet arama ve tarama motorlarının yapısı, çalışma algoritmaları, seo işlemleri
7Datacentr yönetimi, domain, hosting hizmetleri ve çalışma sistemi, dosya aktarım programları, e-ticaret girişimleri ve işlemleri, kişisel web sitesi hazırlama,
8Arasınav
9Algoritma kavramı, algoritmaların özellikleri, algoritma oluşturma ve çalışma sistemleri
10Basit kodlama ve basit tasarım programlarının gösterimi, transmisyon sistemleri
11E-ticaret girişimleri ve işlemleri, kişisel web sitesi hazırlama, Profesyonel sunu hazırlama yöntemleri, sunularda tema düzeni, konsep düzeni, dijital media kullanımı, multimedia sistemleri ve kullanımı
12Ev içi bilişim teknikleri, uzaktan ev / ofis yönetimi ve ürünlerin çevrimiçi kullanım yöntemleri, nano teknoloji ve ürünleri, yapay zeka, bulanık mantık, sanal gerçeklik uygulamaları,
13Sosyal media kullanımı, Sosyal Medya konsepti, Sosyal Medya Etiği
14Bilişim sistemleri güvenliği, e-imza sistemleri, veritabanı güvenliği, botlar ve güvenlik yazılımlarının çalışma sistemleri
15Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fidan Ahmet, (2021) Bilişim Enformasyon, İletişim Teknikleri Sunusu, Ders Notları ve Dokumantasyonlar, Türkiye Sunu Slayt Portali. (https://sunubank.com/) Şahin Mehmet, Yönetim Bilgi Sistemi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2009 Eskişehir. Bay, Ömer Faruk, Ö. Ayhan Erdem ve Diğerleri, Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Çalışma Soruları, Gazi Kitabevi, 2003, Ankara. Özkazanç Önder, Bilgisayar, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1997, Eskişehir. Gülcü, Aslan M. Ali Alan, Bilgisayarın Temelleri ve İnternet Rehberi, Detay Yayıncılık, 2003 Ankara Çebibal Hasan, Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Laboratuar Uygulamaları, Murathan Yayınları, 2008, Trabzon. Sökmen Alev, Oya Gündüz, Uygulamaları Örneklerle Bilgisayar Kullanımı, Detay Yayıncılık, 2008 Ankara. Şentürk Aysan; Bilgisayar Kullanımı ve İnternet, Bilgi Teknolojilerinin Genel Kavramları, Ekin Kitabevi 2005, Bursa. Akgün, A. E., Keskin, H., & Günsel, A. (2009). Bilgi yönetimi ve öğrenen örgütler. Eflatun Yayınevi. Aksoy, Z. (2020). KÜLTÜRLERARASI YENİ MEDYA: SOSYAL MEDYANIN KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM ÜZERİNDE ALGILANAN ETKİLERİ. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 126-144. Aktan, C. C., & Vural, İ. Y. (2005). Bilgi Çağı, Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri. Konya: Çizgi Kitabevi. Alan, A. K., KABADAYI, E. T., & Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama Ve Sosyal Medya Pazarlamasi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 493-504. Altheide, D. L., & Schneider, C. J. (2012). Qualitative media analysis (Vol. 38). Sage Publications. Altunay, A. (2015). Bir sosyalleşme aracı olarak yeni medya. Alver, F. (2006). Medya yetkinliğinin kuramsal temelleri. Kilad Dergisi, 7, 23. Arklan, Ü. (2008). Bilgi toplumu ve iletişim: bilginin yayılması sürecinde kitle iletişim araçları ve internet. Selçuk İletişim, 5(3), 67-80. Atabek, Ü. (2001). İletişim ve teknoloji: Yeni olanaklar-yeni sorunlar. Seçkin Yayıncılık.. Atabek, Ü. (2013). Yeni medya ve yeni iletişim düzeni. Mülkiye Dergisi, 37(3), 175-182. ATILGAN, D. (2009). Bilgi yönetimi kavramı ve gelişimi. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 201-212. Aydoğan, F. (2009). Eleştirel perspektiften yeni medya. Marmara İletişim Dergisi, (15). Aytekin, N. (2007). Bilgi İletişim Teknolojileri ve Örgütsel İletişim. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (28). Başaran, F. (2010). Yeni İletişim Teknolojileri, Alternatif İletişim Olanakları/New Communication Technologies, Possibilities of Alternative Communication. Mülkiye Dergisi, 34(269), 255-270. Batu, M., & Kalaman, S. (2018). İletişimde Kavramsal Çerçeve: 2000 Yılı Sonrasında Türkiye'deki Yayınlar Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İletişim, 11(1), 19-39. Bensghir, T. K. (1996). Bilgi teknolojileri ve örgütsel değişim. Bourse, M., Yücel, H., & Kırgezen, S. (2012). İletişim bilimlerinin serüveni. Ayrıntı Yayınları. Briggs, A., & Burke, P. (2004). Medyanın toplumsal tarihi. İstanbul, izdüşüm yayınları. Canbek, G., & SAĞIROĞLU, Ş. (2006). Bilgi, bilgi güvenliği ve süreçleri üzerine bir inceleme. Politeknik Dergisi, 9(3), 165-174. Carey, J. W. (2008). Communication as culture, revised edition: Essays on media and society. Routledge. Castells, M. (1996). The information age (Vol. 98). Blackwell Publishers: Oxford. Crowley, D., & Heyer, P. (2010). İletişim tarihi. Ankara, Phoenix Yayınevi. Curran, J. (2002). Media and power. Psychology Press. Çakir, H. (2006). Bir iletişim dili olarak internet. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 71-96. Demir, K. (2005). Bilgi Yönetimi Tutum Ölçeği. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (20). Deuze, M. (2011). Media life. Media, culture & society, 33(1), 137-148. DOLGUN, U. (2016). KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE YENİ MEDYA. Erdoĝan, İ. (2002). İletişimi anlamak. Erk. Erdoğan, İ. (2006). Medya ve etik: eleştirel bir giriş. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 23, 1-26. Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (1990). İletişim ve toplum: kitle iletişim kuramları tutucu ve değişimci yaklaşımlar. Bilgi. Erişti, B., & Duygu, S. (2017). Yeni medya ve görsel iletişim tasarımı. İstanbul: Pegem Akademi. Erişti, B., & Duygu, S. (2017). Yeni medya ve görsel iletişim tasarımı. İstanbul: Pegem Akademi. EROL, E. G. (2012). İletişim ve etik. Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. Evers, H. (2010). Medya etiği. Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa Yayıncılık , 45-59. Ezber, B., & Sayar, T. E. (2016). Türkiye’de Akademi Dışı Medya ve İletişim Eğitimi. Marmara İletişim Dergisi, (26), 71-83. Ezber, B., & Sayar, T. E. (2016). Türkiye’de Akademi Dışı Medya ve İletişim Eğitimi. Marmara İletişim Dergisi, (26), 71-83. FİDAN, E. İ., FİDAN, A., SUİÇMEZ, H., AY, A., ÖZATAR, E. D., KAYA, A., ... & PERKMEN, S. ONLINE BİLGİ İLETİŞİM ve MEDYA HİZMETLERİ. Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları, 2. Flew, T. (2008). New media: An introduction. Oxford University Press. Fuchs, C. (2017). Social media: A critical introduction. Sage. Gezgin, S. (2006). Medya ve Demokrasi. Alman-Türk Gazeteciler Semineri, 165-176. Golding, P., & Murdock, G. (2002). Kültür, iletişim ve ekonomi politik. D. Beybin Kejanlıoğlu, Trans. Medya Kültür Siyaset, 2nd ed., S. İrvan., Ed. Ankara, Türkiye: Alp Yayınevi, 59-97. Gökçe, O. (2013). İletişim, Konya. Çizgi Yayınevi. Güçlü, N., & Sotirofski, K. (2006). Bilgi yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 351-373. Gümüştekin, G. E. (2004). Bilgi yönetiminin stratejik önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 18(3-4). Güngör, N., & AYDIN, D. (2011). İletişim. Ankara: Siyasal Kitabevi. Gürüz, D., & Temel Eğinli, A. (2008). İletişim becerileri. Ankara: Nobel Kitapevi. Halis, M. (2000). ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE İLETİŞİM TATMİNİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi iktisadi ve idari bilimler dergisi, 14(1). Hall, S. (1997). İdeoloji ve iletişim kuramı. Medya, Kültür, Siyaset, 79-99. Hall, S. (1999). Kültür, medya ve ideolojik etki. Medya, iktidar, ideoloji, 2, 199-243. Hazer, O. (2020). Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri: Ailede Sosyal Etkileşim. GENÇLİK VE DİJİTAL ÇAĞ, 92. Işık, M. (2012). Kitle iletişim teorilerine giriş. Eğitim Yayınevi. Işık, U. (2007). Medya bağımlılığı teorisi doğrultusunda internet kullanımının etkileri ve internet bağımlılığı (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü). İnce, G. B. (2010). Medya ve toplumsal hafıza. Kültür ve İletişim, 13(1), 9-29. İspir, B. (2013). Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi. Dijital iletişim ve yeni medya, 2-25. İspir, B., Birsen, H., Binark, F. M., Özata, F. Z., Bayraktutan, G., Öztürk, M. C., & Ayman, M. (2013). Dijital iletişim ve yeni medya. Web-Ofset. Eskişehir. Karahisar, T. (2013). Dijital Nesil, Dijital İletişim ve Dijitalleşen! Türkçe. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 4(12), 71-83. KIRIK, A. M. (2017). Yeni medya aracılığıyla değişen iletişim süreci: sosyal paylaşım ağlarında gençlerin konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 230-261. Kullback, S. (1997). Information theory and statistics. Courier Corporation. Kurt, M. (2005). İşletmelerde bilginin rolündeki değişim ve bilgi yönetimi. Bilgi Çagı, Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri. Ed: Coskun Can Aktan ve İstiklal Y. Vural. Konya: Çizgi Kitabevi, 249-265. Laughey, D., & Toprak, A. (2010). Medya çalışmaları: Teoriler ve yaklaşımlar. Kalkedon. Maigret, E., & Yücel, H. (2011). Medya ve iletişim sosyolojisi. Mattelart, A., Mattelart, M., & Zıllıoğlu, M. (1998). İletişim kuramları tarihi. İletişim. McQuael, D. (1993). İletişim modelleri. İmaj. McQuail, D., & Windahl, S. (2005). İletişim modelleri-Kitle iletişim çalışmalarında. Çev: Konca Yumlu), Ankara: İmge Kitabevi. Metin, I. Ş. I. K. (2001). Globalleşme-yerelleşme ve medya. Selçuk İletişim, 1(4), 38-43. Mora, N. (2008). Medya, toplum ve haber kaynağı olarak sembolik seçkinler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-25. Mora, N. (2011). Medya çalışmaları medya pedagojisi ve küresel iletişim. Nobel Yayın. Mutlu, E. (1994). İletişim sözlüğü. Ark Yayınevi. Mutlu, E. (Ed.). (2010). Kitle İletişim Kuramları. Ütopya Yayınevi. Nelson, P. (1974). Advertising as information. Journal of political economy, 82(4), 729-754. Odabaş, H. (2003). Kurumsal bilgi yönetimi. Türk Kütüphaneciliği. Odabaş, H. (2005). Bilgi yönetimi sistemi. In Bilgi çağı bilgi yönetimi ve bilgi sistemleri. Çizgi Kitabevi. Oskay, Ü. (2001). İletişim'in ABC'si. Der Yayınları. Özçetin, B. (2020). Kitle iletişim kuramları: Kavramlar, okullar, modeller (Vol. 435). İletişim Yayınları. Özdemirci, F., & AYDIN, C. (2007). Kurumsal bilgi kaynakları ve bilgi yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 164-185. Özgen, Ö., & Elmasoğlu, K. (2016). Sosyal Medya ve Marka İletişimi: Havayolu Şirketlerinin Twitter Kullanımına Yönelik Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (43). Öztürk, İ. K. (2009). Bilgi yönetimi sürecinde bilginin paylaşılması ile ilgili bir araştırma. PALABIYIKOĞLU, R. (1997). Medya ve şiddet. Kriz Dergisi, 5(2). Pembecioğlu, N. (2011). İletişiyorum-İletişim Teknikleri. Kutupyıldızı Yayınları. Rafaeli, S. (1988). From new media to communication. Sage annual review of communication research: Advancing communication science, 16, 110-134. Sezer, N., & Sert, N. Y. (2019). Medya Okuryazarlığı Üzerine... Eğitim Yayınevi. Shoemaker, P., & Reese, S. D. (2002). İdeolojinin medya içeriği üzerindeki etkisi. Medya kültür siyaset, 127-181. Silverstone, R. (1999). Why study the media?. Sage. Stevenson, N. (2015). Medya kültürleri: sosyal teori ve kitle iletişimi. Ütopya. Tayfun, R. (2010). Etkili iletişim ve beden dili. Taylan, H. H., & Arklan, Ü. (2008). Medya Ve Kültür: Kültürün Medya Araciliğiyla Küreselleşmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 86. Tekinalp, Ş., & Uzun, R. (2004). İletişim araştırmaları ve kuramları. Derin Yayınları. Thompson, J. B. (1995). The media and modernity: A social theory of the media. Stanford University Press. Thompson, J. B., & Öztürk, S. (2008). Medya ve modernite. Kırmızı Yayınları. Tonta, Y. (1999). Bilgi toplumu ve bilgi teknolojisi. Türk Kütüphaneciliği. Türkoğlu, N. (2009). Medya ve İletişim Çalışmalarının İçerisi-Dışarısı. Türkoğlu, N. (2010). İletişim bilimlerinden kültürel çalışmalara toplumsal iletişim: tanımlar, kavramlar, tartışmalar. Urban Çeviri Hizmetleri. Varol, A. (2010). Bilgi toplumunda kamusal alan. Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 121-129. Viswanath, K., Ramanadhan, S., & Kontos, E. Z. (2007). Mass media. In Macrosocial determinants of population health (pp. 275-294). Springer, New York, NY. Vural, İ. K., ÇOLAK, F. Ü., DEMİRAY, U., CANGÖZ, İ., KILIÇ, D., ATABEK, N., ... & GÜRCAN, H. İ. (2012). Medya ve iletişim. İletişim Süreci. Anadolu Üniversitesi Web-Ofset. Yengin, D. (2014). Yeni medya ve dokunmatik toplum. Derin yayınları. Yüksel, E. (2001). Medyanın gündem belirleme gücü. Çizgi Kitabevi Yayınları. Yüksel, H. (2014). İnternet gazeteciliğinde bilgi kirliliği sorunu. Atatürk İletişim Dergisi, (6), 125-138. Zafer, C., & Vardarlıer, P. (2019). Medya ve toplum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3412
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1445533423323
ÖÇ2544454443322
ÖÇ3334425333423
ÖÇ4344255343234
ÖÇ5544342433212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00