Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DUİM4012016252İLERİ SEYİRZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Farklı deniz bölgelerinde ve koşullarda emniyetli seyir uygulamaları yapabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İleri navigasyon dersinin içeriğini öğrenir ve özetleyebilirler
2Sefer öncesi hazırlıkları yapabilir ve sefer planı hazırlayabilir
3Farklı deniz, hava ve trafik koşullarında seyir esaslarını öğrenir
4Emniyetli seyir uygulamaları yapabilir
5Deniz kazalarında insan faktörü ve iletişimin önemini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Köprüüstü kaynak yönetimi, gemi içi, gemiler arası ve kıyı istasyonlarıyla iletişim, deniz kazaları, kazalarda insan faktörü, FSA (Formal Safety Assesment), kaza analizi, M-SHELL kavramı, seyir planlaması esasları, sefer planı hazırlığı, harita uygulamaları, köprüüstü simülasyon sistemi tanıtımı ve kullanımı, trafik ayırım düzenlerinde, boğaz geçişlerinde, kıyıya yakın ve kısıtlı görüşte seyir uygulamaları, okyanus seyiri, yüksek enlemlerde ve buzda seyir esasları, gemi raporlama sistemleri, ECDIS kullanımı ve sefer planlaması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Köprüüstü kaynak yönetimi
2Gemi içi, gemiler arası ve kıyı istasyonlarıyla iletişim
3Deniz kazaları, kazalarda insan faktörü
4FSA (Formal Safety Assesment), kaza analizi, MSHELL kavramı
5Seyir planlaması esasları, sefer planı hazırlığı
6ECDIS kullanımı ve sefer planlaması. Harita uygulamaları
7Köprüüstü simülasyon sistemi tanıtımı ve kullanımı
8Arasınav
9Trafik ayırım düzenlerinde seyir uygulamaları
10Boğaz geçişlerinde seyir uygulamaları
11Kıyıya yakın sularda ve kısıtlı görüşte seyir uygulamaları
12Kıyıya yakın sularda ve kısıtlı görüşte seyir uygulamaları
13Okyanus seyiri, yüksek enlemlerde ve buzda seyir esasları
14Okyanus seyiri, yüksek enlemlerde ve buzda seyir esasları
15Gemi raporlama sistemleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Swift, A. J. 2004; Bridge Team Management Practice, Nautical Institute, London Akkaya, M. 1986; Raycas V Collision Avoidance System and Automatic Radar Plotting System (ARPA), İstanbul ICS, 2007, Bridge Procedure Guide, London. IMO, CasualtyRelated Matters Reports On Marine Casualties And Incidents, Yayın No: MSCMEPC. 3/Circ.1, London, 2005 IMO, Guidelines For Formal Safety Assessment (FSA) For Use In The Rule Making Process, Yayın No: MSC/Circ.1023, London, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma6424
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555552552122
ÖÇ2235552552522
ÖÇ3552552552521
ÖÇ4555525352322
ÖÇ5553523252221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00