|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DUİM4012016252 | İLERİ SEYİR | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Farklı deniz bölgelerinde ve koşullarda emniyetli seyir uygulamaları yapabilmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İleri navigasyon dersinin içeriğini öğrenir ve özetleyebilirler | 2 | Sefer öncesi hazırlıkları yapabilir ve sefer planı hazırlayabilir | 3 | Farklı deniz, hava ve trafik koşullarında seyir esaslarını öğrenir | 4 | Emniyetli seyir uygulamaları yapabilir | 5 | Deniz kazalarında insan faktörü ve iletişimin önemini kavrar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Köprüüstü kaynak yönetimi, gemi içi, gemiler arası ve kıyı istasyonlarıyla iletişim, deniz kazaları, kazalarda insan faktörü, FSA (Formal Safety Assesment), kaza analizi, M-SHELL kavramı, seyir planlaması esasları, sefer planı hazırlığı, harita uygulamaları, köprüüstü simülasyon sistemi tanıtımı ve kullanımı, trafik ayırım düzenlerinde, boğaz geçişlerinde, kıyıya yakın ve kısıtlı görüşte seyir uygulamaları, okyanus seyiri, yüksek enlemlerde ve buzda seyir esasları, gemi raporlama sistemleri, ECDIS kullanımı ve sefer planlaması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Köprüüstü kaynak yönetimi
| | | 2 | Gemi içi, gemiler arası ve kıyı istasyonlarıyla iletişim | | | 3 | Deniz kazaları, kazalarda insan faktörü | | | 4 | FSA (Formal Safety Assesment), kaza analizi, MSHELL
kavramı | | | 5 | Seyir planlaması esasları, sefer planı hazırlığı | | | 6 | ECDIS kullanımı ve sefer planlaması. Harita uygulamaları | | | 7 | Köprüüstü simülasyon sistemi tanıtımı ve kullanımı | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Trafik ayırım düzenlerinde seyir uygulamaları | | | 10 | Boğaz geçişlerinde seyir uygulamaları | | | 11 | Kıyıya yakın sularda ve kısıtlı görüşte seyir uygulamaları | | | 12 | Kıyıya yakın sularda ve kısıtlı görüşte seyir uygulamaları | | | 13 | Okyanus seyiri, yüksek enlemlerde ve buzda seyir esasları | | | 14 | Okyanus seyiri, yüksek enlemlerde ve buzda seyir esasları | | | 15 | Gemi raporlama sistemleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Swift, A. J. 2004; Bridge Team Management Practice, Nautical Institute, London
Akkaya, M. 1986; Raycas V Collision Avoidance System and Automatic Radar Plotting System (ARPA), İstanbul
ICS, 2007, Bridge Procedure Guide, London.
IMO, CasualtyRelated Matters Reports On Marine Casualties And Incidents, Yayın No: MSCMEPC. 3/Circ.1, London, 2005
IMO, Guidelines For Formal Safety Assessment (FSA) For Use In The Rule Making
Process, Yayın No: MSC/Circ.1023, London, 2002.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|