Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
CEK4212013224ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE SANATZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Farklı sanat dallarında farklı tarihsel süreçlerde çalışma ilişkileri olgularının nasıl algılandığı ve yorumlandığının incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Umut ULUKAN
Öğrenme Çıktıları
1Sanat eserlerinde çalışma ilişkileri’nin yerini anlar.
2Sanatçının çalışma ilişkileri konularına bakışını anlar
3Çalışma ilişkileri olgularının sanat dallarına nasıl aktarıldığının farkına varır
4Çeşitli sanat dallarında tarihsel olarak çalışma ilişkilerinin yansımalarını değerlendirir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çalışma ilişkileri, çalışma hayatı ve sanat ilişkisi; edebiyat (öykü, roman, şiir vb), sinema, müzik, resim ve fotoğraf sanatının çalışma hayatını ele alış biçimi ve özel olarak bu konuyu tema seçen eserler incelenerek çalışma ilişkilerini tarihsel süreçte sanatçı gözüyle izlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çalışma İlişkileri ve Sanat İlişkisi
2Edebiyat ve Çalışma Hayatı
3Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması
4Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması
5Çalışma İlişkilerinin Yabancı Romanlarda Yorumlanması
6Sinema ve Çalışma Hayatı
7Türk Sinema Tarihinde Çalışma ilişkileri
8Çağdaş Türk Sinemasında Çalışma İlişkileri
9Ara Sınav
10Dünya Sinema Tarihinde Çalışma ilişkileri
11Çağdaş Dünya Sineması ve Çalışma İlişkileri
12Belgesel Sinema ve Çalışma Hayatı
13Resim ve Müzik’te Çalışma İlişkilerinin yorumlanması
14Fotoğraf sanatının çalışma ilişkilerine bakışı
15Genel Tartışma tekrar ve değerlendirme
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öztürk, Mehmet. "Türk sinemasında gecekondular." European Journal of Turkish Studies. Social Sciences on Contemporary Turkey 1 (2004). Koluaçık, İhsan, and Nesrin Kula. "Türk Sinemasında İşçi Temsili: 1960lı Yıllara Sosyolojik ve İdeolojik Bir Bakış." Makal, Ahmet. "Türkiye Emek Tarihinin Bir İzdüşüm Alanı Olarak ‘Edebiyat’." Çalışma ve Toplum 3 (2008): 15-43.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Takım/Grup Çalışması11515
Örnek Vaka İncelemesi11515
Rapor Hazırlama11010
Bireysel Çalışma21530
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1545343544554335
ÖÇ2545343544554345
ÖÇ3555444544554445
ÖÇ4555444544554445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00