Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
CEK3072013224ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ-IZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkiye'de emek piyasasındaki çeşitli grupların (köylüler, kentte enformel çalışanlar, kadınlar, çocuklar, göçmenler) toplumsal değişme perspektifiyle incelenmesi; öğrencilerin emek piyasası ile toplumsal yapı arasındaki ilşkiyi kavrama ve analiz etme becerisi edinmeleri ve geliştirmeleri
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. NİHAN CİĞERCİ ULUKAN
Öğrenme Çıktıları
1Toplumsal değişme kavramını ve farklı toplumsal yapılarda üretimin örgütlenmesini tanımlar
2Tarihsel Süreçte kapitalist emek süreçlerindeki dönüşümü açıklar
3Teknoloji ve yabancılaşma kavramlarını açıklar ve yorumlar
4Emek denetim biçimlerini tanımlar
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çalışma sosyolojisinin temel kavram ve kuramları, feodalizmden kapitalizme geçiş ve emek süreçleri, teknoloji ve yabancılaşma, fordizm ve taylorizm ve emek denetim biçimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel Giriş, Çalışma Sosyoloji temel kavram ve kuramlar
2 Çalışmaya Teorik Bakış: Klasik Yaklaşımlar, Marx, Weber, Durkheim
3 Çalışmaya Teorik Bakış Klasik Yaklaşımlar, Marx, Weber, Durkheim
4Tarihsel Süreçte Çalışma: Feodalizmden Kapitalizme Geçiş ve Emek
5Tarihsel Süreçte Çalışma: Feodalizmden Kapitalizme Geçiş ve Emek
6Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Taylor ve Bilimsel Yönetimin ilkeleri
7Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Taylor ve Bilimsel Yönetimin ilkeleri
8Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Fordizm
9Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Fordizm
10Ara Sınav
11İş, teknoloji ve Yabancılaşma
12İş, teknoloji ve Yabancılaşma
13Emek Denetim Biçimleri
14Emek Denetim Biçimleri
15Fordizm Sonrası Emek Süreci
16Genel Tekrar ve Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keith GRINT (Çev. Ed. Veysel BOZKURT), Çalışma Sosyolojisi, Alfa yayınları, 1998. Zygmunt Bauman (çev. Ümit Öktem), Çalışma, tüketicilik ve yeni yoksullar, Sarmal Yayınevi, 1999. Huberman, Leo (2008) Feodal Toplumdan Yirmi Birinci Yüzyıla, İstanbul: İletişim Yay. Kıray, B. Mübeccel, (1999), Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16348
Rapor Hazırlama3515
Rapor Sunma3515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1555455455554545
ÖÇ2555454555554545
ÖÇ3555454555554545
ÖÇ4555454555544545
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00