Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CEK1042013224 | SOSYOLOJİ-II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toplumsal olguları anlamada, sosyolojik düşünme ve tahayyül yetisini geliştirmek, temel toplumbilim kuramlarını öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. NİHAN CİĞERCİ ULUKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumsal tabakalaşma kavramı ve toplumsal tabakalaşma kuramlarını tanımlar | 2 | Karl Marx ve Max Weber'in sınıf kuramlarını karşılaştırır | 3 | Türkiye'de kentleşme sürecinin temel niteliklerini açıklar | 4 | Toplumsal örgüt ve toplumsal örgütlenme kuramlarını özetler | 5 | Çağdaş örgütlerin yapısını ve Türkiye'deki örgütlerin temel niteliklerini yorumlar |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplum ve Toplum Yapısı, Sosyolojide Kuramsal Yaklaşımlar, Nüfus Dinamikleri ve Toplum Yapısı Etkileşimi, Aile Yapısı, Toplumsal Tabakalaşma ve sınıflar, Toplumsal Örgütlenme, Toplumsal Değişme, Türkiye’de Toplumsal Değişmenin Temel Nitelikleri gibi temel Toplum Bilim Konuları ele alınmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplumsal Tabakalaşma ve Sınıf Yapısı | | | 2 | Toplumsal Tabakalaşma ve Sınıf Yapısı | | | 3 | Yoksulluk ve Toplumsal Sınıflar | | | 4 | Yoksulluk ve Toplumsal Sınıflar | | | 5 | Toplum ve Ekonomi | | | 6 | Toplum ve Ekonomi | | | 7 | Kitle İletişim Araçları, Medya, Popüler Kültür | | | 8 | Toplumsal Örgütlenme | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Toplumsal Örgütlenme | | | 11 | Toplum ve Eğitim | | | 12 | Toplum ve Eğitim | | | 13 | Toplum ve Sağlık | | | 14 | Toplum ve Sağlık | | | 15 | Yeni Tartışmalar: Ekolojik Bunalım, Doğanın Tahribatı | | | 16 | Genel Tekrar ve değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Giddens, A. Sosyoloji. Ankara : Ayraç Yayınevi, 2001.
Mills, C. Wright. Toplumbilimsel Düşün. İstanbul : Der Yayınları, 2000.
Bilton, Tony ve arkadaşları, (2009), Sosyoloji, Ankara: Siyasal Kitabevi.
Bauman, Zygmunt (1998), Sosyolojik Düşünmek, İstanbul: Ayrıntı Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|