Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İSL3052013222 | YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İşletmelerde karşılaşılabilecek karar problemlerinin, modellenmesini sağlayarak, çözümlerini araştırmak ve doğru karara ulaşmaya yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karar vermede kullanılan sayısal teknikleri kavramış olacaktır. | 2 | Karar verme teknikleri arasında benzer ve farklı olanları belirleyecektir | 3 | Belirlenmiş olan problemlerde uygun olan sayısal tekniği kullanacaktır | 4 | Kullanılan tekniklerin sonuçlarını yorumlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doğrusal Programlama, Ulaştırma Problemleri, Gezgin Satıcı Problemi, Atama Problemleri, Karar Ağaçları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ulaştırma Problemleri | | | 2 | Ulaştırma Problemleri | | | 3 | Ulaştırma Problemleri | | | 4 | Aktarmalı Taşımacılık | | | 5 | Atama Problemleri, Macar Yöntemi | | | 6 | Gezgin Satıcı Problemi | | | 7 | Gezgin Satıcı Problemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Karar Teorisi | | | 10 | Belirsizlik Altında Karar Verme | | | 11 | Karar Ağaçları | | | 12 | Karar Ağaçları | | | 13 | Doğrusal Programlama, Model Kurma | | | 14 | Doğrusal Programlama, Grafik Çözüm | | | 15 | Tekrar | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TİMOR, M., 2001;Yöneylem Araştırması ve İşletmecilik Uygulamaları, İstanbul Üniversitesi, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | | 4 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | | 4 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | | 4 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | | 4 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|