Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CEK3072013204 | ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ-I | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye'de emek piyasasındaki çeşitli grupların (köylüler, kentte enformel çalışanlar, kadınlar, çocuklar, göçmenler) toplumsal değişme perspektifiyle incelenmesi; öğrencilerin emek piyasası ile toplumsal yapı arasındaki ilşkiyi kavrama ve analiz etme becerisi edinmeleri ve geliştirmeleri |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. NİHAN CİĞERCİ ULUKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumsal değişme kavramını ve farklı toplumsal yapılarda üretimin örgütlenmesini tanımlar | 2 | Tarihsel Süreçte kapitalist emek süreçlerindeki dönüşümü açıklar | 3 | Teknoloji ve yabancılaşma kavramlarını açıklar ve yorumlar | 4 | Emek denetim biçimlerini tanımlar | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çalışma sosyolojisinin temel kavram ve kuramları, feodalizmden kapitalizme geçiş ve emek süreçleri, teknoloji ve yabancılaşma, fordizm ve taylorizm ve emek denetim biçimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel Giriş, Çalışma Sosyoloji temel kavram ve kuramlar | | | 2 | Çalışmaya Teorik Bakış: Klasik Yaklaşımlar, Marx, Weber, Durkheim | | | 3 | Çalışmaya Teorik Bakış Klasik Yaklaşımlar, Marx, Weber, Durkheim | | | 4 | Tarihsel Süreçte Çalışma: Feodalizmden Kapitalizme Geçiş ve Emek | | | 5 | Tarihsel Süreçte Çalışma: Feodalizmden Kapitalizme Geçiş ve Emek | | | 6 | Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Taylor ve Bilimsel Yönetimin ilkeleri | | | 7 | Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Taylor ve Bilimsel Yönetimin ilkeleri | | | 8 | Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Fordizm | | | 9 | Emek süreci Örgütlenmesinde Değişimler: Fordizm | | | 10 | Ara Sınav | | | 11 | İş, teknoloji ve Yabancılaşma | | | 12 | İş, teknoloji ve Yabancılaşma | | | 13 | Emek Denetim Biçimleri | | | 14 | Emek Denetim Biçimleri | | | 15 | Fordizm Sonrası Emek Süreci | | | 16 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Keith GRINT (Çev. Ed. Veysel BOZKURT), Çalışma Sosyolojisi, Alfa yayınları, 1998.
Zygmunt Bauman (çev. Ümit Öktem), Çalışma, tüketicilik ve yeni yoksullar, Sarmal Yayınevi, 1999.
Huberman, Leo (2008) Feodal Toplumdan Yirmi Birinci Yüzyıla, İstanbul: İletişim Yay.
Kıray, B. Mübeccel, (1999), Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|