Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
CEK3022013204ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ-IIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çalışmanın değişen doğa ve anlamını toplumsal ilişkiler merkeze konarak incelemektedir. Tarihsel süreçte çalışma yaşamındaki güncel gelişmeler sosyolojik bakış açısıyla analiz edilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. NİHAN CİĞERCİ ULUKAN
Öğrenme Çıktıları
1Modern sanayi toplumunun gelişimiyle birlikte iş, aile hayatı ve çalışma ilişkilerinde meydana gelen değişim ve dönüşümün makro düzeyde nasıl gerçekleştiğini tanımlar
2Modern sanayi toplumlarının ortaya çıkışını analiz eden klasik ve modern teorik yaklaşımları inceler
3Modern sanayi toplumunun yerine sanayi ötesi toplumun dönüşümünü teorik temelde anlar
4Modern toplumlarda teknoloji ve işbölümünün üretim ilişkileri ve üretim sistemlerini nasıl değiştirdiğini ve ortaya çıkardığı işi gösterir
5Modern toplumlardaki işin yabancılaştırıcı etkisini ve yabancılaştırma teorilerini analiz eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanayi Ötesi Toplum tartışmaları, Post Fordizm ve Emek süreçleri, esneklik ve yeni çalışma biçimleri, yeni çalışma biçimleri ve sektörel analizler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Temel Kavramlar ve Kuramlar
2Sanayi Ötesi Toplum, Kavramı ve Sanayi Ötesi Toplum Yaklaşımlar
3Sanayi Ötesi Toplum, Kavramı ve Sanayi Ötesi Toplum Yaklaşımlar
4Post -fordizm ve Emek Süreci
5Post Fordizm ve kuramsal Yaklaşımlar
6Esnek Üretim ve Esnek Çalışma
7Esnek Üretim ve Esnek Çalışma
8Yeni Çalışma Biçimleri ve Sektörel Analizler: Tarım
9Ara Sınav
10Yeni Çalışma Biçimleri ve Sektörel Analizler: Sanayi
11Yeni Çalışma Biçimleri ve Sektörel Analizler: Hizmetler
12Yeni Çalışma Biçimleri ve Sektörel Analizler: Hizmetler
13En alttakiler: Çalışma Hayatı ve Göçmen Emeği
14En alttakiler:Çalışma Hayatı ve Kadın Emeği
15En alttakiler: Çalışma hayatı ve Çocuk emeği
16Genel tekrar ve değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keith GRİNT (1998). Çalışma Sosyolojisi (Çev.Ed.Veysel Bozkurt), Alfa Yay., İstanbul, Huberman, Leo (2008) Feodal Toplumdan Yirmi Birinci Yüzyıla, İstanbul: İletişim Yay. Kıray, B. Mübeccel, (1999), Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam Yay. Yücesan-Özdemir, Gamze, (2009), Emek ve Teknoloji, İstanbul: Tan Yay Özuğurlu, Metin. (2008), Anadolu’da Küresel Fabrikanın Doğuşu, Kalkedon Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16348
Rapor Hazırlama21020
Rapor Sunma236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma22040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)158
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1554444545554445
ÖÇ2554454545554445
ÖÇ3554454545554445
ÖÇ4554454545554445
ÖÇ5554454545554445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00